Societat

Canviar de tònica, cap al català

Èxit de públic a la fira De Tot Cat, a Girona

La nova tònica, que a partir d'ara es començarà a comercialitzar, és un producte de la xarxa d'establiments amb consciència nacional. Va ser un dels productes que es va presentar entre les vint-i-dues experiències empresarials, en forma de microponències. També es va parlar, entre altres, de la cervesa Moska de Girona i d'una empresa sueca que etiqueta preservatius en català, sota el lema Trempa amb seny.

La primera edició de la fira mercat De Tot Cat, que reuneix fins a una setantena d'empreses i institucions que utilitzen el català en els seus productes, atrau un gran nombre de públic. A la tarda es va fer un cafè per la llengua sobre la presència del català a internet, en el qual es va recomanar crear demanda de català a la xarxa perquè es conservi l'oferta que hi ha i se'n generi més. Rafel Sedano, de l'Obra Cultural Balear, va explicar la campanya Cafè per la llengua, una iniciativa per conversar en català, que s'ha fet durant un any i mig per promoure'n l'ús. Van participar-hi Jordi Iparraguire, director de la Fundació puntCat; Joan Soler, coordinador del Wiccac; Joaquim Pérez, representant de Softcatalà, i del director general de la Societat de la Informació, Josué Sallent.

Avui hi haurà diferents actuacions al matí, un tast de vins i a la tarda un taller de castells, a càrrec dels Marrecs de Salt, i una ballada de gegants.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.