Infraestructures

El TAV ja és l'opció preferida per anar de Figueres a Barcelona en tren

El nombre de viatgers del TAV en aquest trajecte supera al primer semestre els del tren convencional

La diferència es redueix un terç en el trajecte Girona-Barcelona

L'ús del tren d'alta velocitat (TAV) ja supera el del tren convencional en el trajecte de Figueres a Barcelona, segons les dades de la Renfe sobre el primer semestre. Dos anys després de la seva posada en marxa, el TAV no només ha aconseguit convertir-se en l'opció preferida per anar i tornar a Barcelona en tren des de Figueres, sinó que està retallant molt la diferència en l'ús del trajecte principal de la línia gironina, el Girona-Barcelona. En canvi, l'alta velocitat encara és una opció minoritària per moure's entre Girona i Figueres: només la tria un 7,75% dels usuaris. Les dades demostren, doncs, que com més llarg és el trajecte més es prefereix l'avantatge de l'alta velocitat i com més curt és més s'opta pel preu més econòmic del tren convencional, perquè no suposa tant d'estalvi de temps i, a més, a Figueres l'estació és als afores.

Concretament, durant el primer semestre el 53% dels viatgers que van fer el trajecte Figueres-Barcelona en tren el van fer en alta velocitat. Són 161.100 viatgers, uns 19.000 més que durant el mateix període del 2014. En canvi, en tren convencional van fer-lo 140.793 viatgers, uns 15.000 menys que l'any passat. Globalment hi va haver uns 4.000 viatgers més fent aquest trajecte en tren. L'alta velocitat supera, per tant, de 21.000 usuaris el tren convencional quan al primer semestre del 2014 hi havia hagut 13.000 viatgers més al tren convencional que al TAV.

Pel que fa al Girona-Barcelona, el 45% dels viatgers ja van ser en TAV. L'alta velocitat va guanyar més de 80.700 usuaris
respecte a un any abans –va passar de 342.340 a 423.100–, aproximadament el doble que el tren convencional, que va guanyar uns 41.350 viatgers –de 465.872 a 507.226–. Això va fer que la diferència es reduís un terç: si al primer semestre del 2014 el tren convencional tenia uns 123.500 usuaris més que al TAV, aquest any la diferència ja ha estat només de poc més de 84.000. En total, el guany de viatgers de tren per anar i tornar a Barcelona des de Girona és molt important: 122.100 usuaris. Percentualment, suposa un augment del 15%.

L'únic trajecte en què l'alta velocitat no acaba de tenir mercat és el de Girona a Figueres, tot i tenir una evolució ascendent que contrasta amb l'estancament de l'ús del tren convencional, malgrat la posada en marxa de Rodalies de Girona (RG1) al març del 2014, que ha fet créixer molt el nombre de trens. Concretament, els 20.700 usuaris del TAV –2.300 més que l'any passat– queden molt lluny dels 246.500 del tren convencional –sumant-hi la R11 i la RG1–. Cal dir que les dades de la RG1 són aproximades ja que la Renfe no té dades reals.

LES XIFRES

53
per cent
dels viatgers són els que van fer en tren el trajecte Figueres-Barcelona el primer semestre i van fer-lo en TAV.
122.114
viatgers
són els que ha guanyat el trajecte Girona-Barcelona (80.760 en TAV i 41.354 en tren convencional).
7,75
per cent
d'usuaris del Figueres-Girona són els que només usen el TAV. El 92,25% prefereixen el tren convencional.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia