Societat

Societat

El preu del transport

Pagar més a Renfe

Comprar un bitllet per viatjar amb tren a la finestreta surt un 5,5% més car que si es compra per Internet o a les màquines automàtiques

La companyia ferroviària atribueix aquesta comissió a “despeses de gestió”

Allò de sortir amb temps de casa i anar tranquil·lament a l'estació de la Renfe per comprar els bitllets al senyor de la finestreta surt car. I més des de dilluns passat. Renfe cobra un 5,5% més als bitllets que ven per taquilla que als que ven per Internet o bé a les màquines automàtiques instal·lades a la mateixa estació.

“L'increment de preu, que només s'aplica en els TAV, Avant i Llarga Distància, és senzillament atribuïble a les despeses de gestió”, va argumentar ahir una portaveu de la companyia ferroviària des de Barcelona. Alhora que insistia que si el viatger compra el passatge per la web o a través de les màquines expenedores no té cap recàrrec. O sigui zero “despeses de gestió”. De fet, al comissió no és nova, perquè a aquests bitllets –no als de Rodalies ni als de Mitja Distància– ja se'ls aplicava fins ara un recàrrec del 3,5% sobre el preu general si es compraven a la taquilla.

No és que Renfe hagi anunciat cap pujada, sinó que els que han donat la veu d'alarma han estat els sindicats de treballadors que, a més de denunciar que l'augment de la comissió s'ha fet en ple agost, mes de vacances, la companyia no ha avisat. I de cara al futur, a més, hi ha preocupació pels llocs de treball. CCOO enviarà un carta de protesta al president de l'empresa demanant-li quina incidència tindrà aquesta decisió sobre els gairebé mil treballadors que actualment venen bitllets en les grans estacions de tot l'Estat. “Ens temem que es vendran menys bitllets per aquest canal i, per tant, arribarà el moment que diran que com que hi ha menys feina sobren treballadors”, va declarar ahir el secretari general del Sector Ferroviari de CCOO, Manuel Nicolás.

És evident que els que ho tenen més difícil per evitar pagar aquest 5,5% de més per “despeses de gestió” són les persones grans, la majoria de les quals estan poc o gens avesades a comprar per Internet i a la majoria de les quals també se'ls fa una muntanya aconseguir que la màquina automàtica de l'estació els doni els bitllet amb el tipus de tren. Un altre cas és dels turistes que també es perden sovint en el llenguatge especialitzat que utilitzen les màquines. La portaveu de Renfe va assegurar ahir que per solventar-ho en totes les màquines automàtiques de les principals estacions hi ha personal de la companyia que ajuda el viatger a seguir tots els passos obligats.

Fa quinze anys que Renfe va començar a vendre bitllets per Internet i el 43% dels ingressos de la companyia aquest any fins al juny ja eren per aquest canal, mentre que els ingressos a taquilla de les estacions eren el 22%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia