Infraestructures

Infraestructures

Les novetats a la línia S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat

Arrencada a mig gas

Es compleix un mes de la posada en marxa de les tres noves estacions i dels 4 quilòmetres de prolongació dels Ferrocarrils a Terrassa

Tot i la gran l'expectació generada els primers dies i la bona acollida obtinguda, la coincidència amb l'agost i les vacances fa que la prova de foc del servei s'ajorni fins al setembre

La tornada a la feinai a la universitat i l'increment de visites a l'hospital posaran a prova les millores

Com si d'una parella que comença a sortir es tractés, la relació durant el primer mes de funcionament entre el conegut com a metro del Vallès a Terrassa i els veïns del municipi i de poblacions properes s'ha caracteritzat per viure moments de coneixement i flirteig mutu. De les 9.500 persones que van trepitjar les noves instal·lacions –tres noves parades i 4 quilòmetres de prolongació que han costat 401 milions d'euros– durant la inauguració, a la qual va assistir el president de la Generalitat, Artur Mas, s'ha passat a un degoteig constant d'usuaris i curiosos que s'acosten a les noves estacions, sense produir cap tipus d'aglomeració, per preguntar tarifes, fer un primer cop d'ull a la principal novetat de l'estiu a Terrassa o simplement i, com és el més normal, utilitzar els ferrocarrils per moure's per la cocapital vallesana o per qualsevol altra de les opcions que ja oferia la línia S1 que acaba a plaça Catalunya, a Barcelona.

En produir-se a l'agost, en plenes vacances, l'arrencada s'ha fet a mig gas. Tot fa pensar, doncs, que la primera prova de foc per al nou servei ferroviari es viurà al setembre, quan tornin a la feina els terrassencs, els universitaris agafin de nou els llibres i les visites a la Mútua de Terrassa es multipliquin. De moment, segons comenten alguns usuaris, l'ambient aquest agost ha estat “tranquil”.

A les noves i espaioses estacions i andanes, hi conviuen els despistats que, per exemple, desconeixen on han de fer l'enllaç amb Renfe o a quina via han d'anar per anar cap a Barcelona, amb els que saben on van i coneixen a la perfecció els horaris i arriben quan està a punt de passar el tren. El silenci predomina dins i fora dels combois i només es trenca per les converses animades d'alguns usuaris o pel mateix soroll del tren. El personal que informa a les estacions –normalment, però no sempre, hi ha una persona a cada estació, segons expliquen alguns usuaris– va atenent les demandes amb calma però sense torbar-se. Pels terrassencs era una obra volguda i esperada. Han hagut de patir dotze anys d'obres i de nombrosos retards perquè el metro sigui una realitat. “Estic molt contenta. Visc a Nacions Unides i ara en pocs minuts sóc al centre”, diu Montse Castrillo, acompanyada d'una amiga i d'un nen petit mentre s'espera a l'estació de Terrassa Rambla, on abans s'acabava la línia. No perden, però, l'oportunitat per tornar a recordar el que ja es va demanar en la inauguració al president i al conseller de Territori, Santi Vila: reduccions en la tarifa. Segons va exposar l'alcalde, Jordi Ballart (PSC), els terrassencs pateixen un greuge comparatiu respecte a altres ciutats de la comarca com Sabadell ja que han de pagar una zona tarifària tres.

A l'estació de Vallparadís Universitat, María Ángeles Recio assegura que per als veïns de Rubí, com és el seu cas, el metro també ha estat una bona notícia: “Tardem uns minuts a arribar a la Mútua de Terrassa. Abans, sobretot en el cas de la gent gran com la meva mare, es feia més complicat perquè havien de caminar més o agafar més transports.” La dona també veu positiu que existeixi un intercanviador a Terrassa Estació del Nord per fer el transbord amb Renfe. Hi ha un passadís d'unió, relativament curt malgrat que per a una persona que el trepitgi per primera vegada pot no semblar-ho ja que no és del tot recte.

“És curiós... Està molt bé, malgrat que el vestíbul de l'estació m'ha semblat una mica petit i ara no hi havia cap persona que donés informació”, diu Núria Bugunyà, asseguda per primer cop en un comboi aturat a l'estació Terrassa Nacions Unides. L'acompanyen els seus pares, una parella que es desplaça a Barcelona sovint i que ha vist com ara ho té més fàcil. “Abans anaven caminant fins a l'estació del centre”, explica la dona. “Les primeres setmanes sembla que hi havia més gent. Ara no n'hi ha gaire, però segur que és per les vacances”, diu l'home. Almenys en part, Bugunyà és bastant encertat ja que durant la primera setmana al nou metro va augmentar fins a un 57% el nombre d'usuaris. Les dades del primer mes, però, encara no estan disponibles.

Dotze anys d'espera
Les obres de prolongació de la línia S1 dels Ferrocarrils de la Generalitat s'han allargat dotze anys. Les tres noves estacions i els 4 quilòmetres de vies han suposat una inversió de 401 milions d'euros per part de la Generalitat. La posada en marxa del nou servei va generar els primers dies una gran expectació entre els terrassencs perquè era una obra volguda i esperada
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia