Infraestructures i serveis

Rull veu “vergonyosa” la “desinversió” a la línia R12

El conseller reclama les competències de la xarxa catalana i recorda que denunciaran Adif pel mal estat de les vies

Visita les obres del pas inferior de Mollerussa, que van al ritme previst

Les deficiències en el servei ferroviari de la línia R12 (coneguda com la línia de Manresa), on s'han registrat tres avaries en una setmana, han tornat a fer alçar la veu del territori i de la Generalitat per demanar a l'Estat que compleixi amb les inversions previstes a la xarxa catalana. Des del govern es reclama el traspàs de competències i s'ha recordat que presentaran un contenciós administratiu a Adif per denunciar l'estat actual de les vies.

Així ho va dir ahir a Mollerussa el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que va visitar la ciutat per, entre altres motius, conèixer de primera mà l'estat de les obres del pas inferior per a vianants que el seu departament està construint al costat de l'estació de tren i que servirà per arribar a la futura terminal d'autobusos.

“De manera vergonyosa s'ha sotmès aquesta infraestructura a una desinversió extraordinària”, va reblar el conseller, que hi va afegir: “Ha estat gràcies al territori i la Generalitat, que hem insistit que no es pot donar per morta aquesta via.”

Per la seva banda, l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, va ressaltar la importància de l'obra, que fomentarà –va dir– la intermodalitat en el transport públic de bus i tren, per defensar la necessitat d'inversions en la línia de Manresa per tal que es pugui prestar un millor servei. “Mollerussa ha acollit diverses vegades la reivindicació dels alcaldes de les capitals de comarca per on passa la via de la línia Lleida-Manresa per constatar el nostre compromís i voluntat que, si volem ser fiables a l'hora de donar servei als ciutadans, necessitem infraestructures que siguin fiables”, va argumentar.

Pel que fa a l'actuació, el conseller va explicar que s'està complint el termini previst. En aquest sentit, es treballa perquè el pas subterrani estigui enllestit abans d'acabar l'any i que la futura estació d'autobusos entri en funcionament abans de l'estiu del 2017. Les dues actuacions han tingut un pressupost d'uns 2 milions d'euros.

Els treballs se centren ara en l'execució dels murs pantalla dels accessos del costat nord, que finalitzaran la setmana que ve. Mentrestant, a la banda sud, s'ha tallat una part del carrer Prat de la Riba per preparar l'altra entrada al pas inferior, que tindrà 15 metres i mig de longitud i 4 d'amplada. Està previst que a principi d'octubre s'hagi d'interrompre, durant un cap de setmana, la circulació de trens, però s'habilitarà un servei alternatiu d'autobusos.

LA FRASE

Hem estat el territori i la Generalitat els que hem insistit que no es pot donar per morta aquesta via
Josep Rull
conseller de territori

LA FRASE

Si volem ser fiables a l'hora de donar servei, necessitem infraestructures que siguin fiables
Marc Solsona
ALCALDE DE MOLLERUSSA

LA XIFRA

2
milions d'euros
és el pressupost de l'execució de les obres del pas inferior i de la futura estació d'autobusos.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.