Societat
El parc del Carrilet, a Castell d'Aro, fa lloc a més vagons
Una grua va moure divendres la locomotora restaurada per El Trenet de la Vall d'Aro a una via més llarga, per enganxar-hi tres cotxes històrics que refaran
Ha calgut retocar el circuit de cinc polzades
Els treballs per reformar i potenciar el parc de l'Estació de Castell d'Aro van quedar pràcticament enllestits divendres, amb el canvi d'emplaçament de la locomotora número 5 –la darrera que va circular en servei comercial per l'antiga línia del carrilet de Girona a Sant Feliu de Guíxols el 1969–, conservada per l'associació local El Trenet de la Vall d'Aro.
Amb l'ajuda d'una grua, la màquina de vapor ha quedat situada en un nou tram de via simbòlic, més llarg, on l'entitat ferroviària exhibirà tres elements més del material rodant que preserven del Feliuet: un furgó de càrrega, un de mixt per a correus i passatgers i un tercer cotxe de passatgers que ara es posaran a restaurar.
Sobre el terreny ja s'ha completat la nova andana que recrea l'antiga imatge de l'estació, amb el perímetre d'obra vista. I ara resta pendent instal·lar-hi una marquesina per protegir la composició de fusta, que començaran a arranjar durant el pròxim any, segons explica el president de l'entitat, Joaquim Hornos.
L'obra feta fins ara ha estat senzilla, encarregada a l'empresa Construccions Andravi i amb un pressupost inicial d'uns 16.000 euros, però aquesta setmana el govern local ha ampliat la partida prevista per a la marquesina, l'enllumenat i altres millores fins a 45.000 euros.
La construcció de l'andana ha fet interrompre diverses setmanes l'activitat del circuit de cinc polzades, per on cada diumenge al matí circulen els trenets de manera gratuïta per a la mainada i els adults que els acompanyen. El traçat s'ha hagut de rectificar per alliberar els espais de la nova andana, i s'han fet alguns canvis en l'enjardinament per donar més visibilitat al material ferroviari.
LA XIFRA
Un espai que de mica en mica es va enriquint
El parc al voltant de l'antiga estació de Castell d'Aro es va crear el 1995, amb la restauració de l'edifici de l'antiga estació i la inauguració del circuit. Des d'aleshores, però, s'ha anat enriquint amb la feina conjunta entre el consistori, que va adquirir la vella locomotora número 5 l'any 2009, i l'associació del trenet, que a més de restaurar la màquina entre 2010 i 2011, també va rescatar els vagons. El pròxim projecte, més enllà del tren gran, és habilitar una mostra de material ferroviari restaurat a dins de l'estació.