Societat

Societat

Quan el tren va sobre rodes

Els problemes a la xarxa de rodalies alimenten d'usuaris el servei del Bus Exprés, que ja ha transportat 28,2 milions de passatgers des del 2012

Del total de 42 línies previstes en el desplegament, ja n'hi ha trenta funcionant

És una evidència matemàtica que l'ordre, o en aquest cas el desordre, dels factors no altera el producte. En matèria de transport de viatgers el producte hi és, en forma de milions de persones, i el desordre, en aquest cas, el posa la companyia Renfe, amb l'ajuda inestimable d'Adif. Del caos al servei ferroviari se n'aprofita la xarxa de Bus Exprés que va posar en funcionament la Generalitat l'any 2012 i que en només quatre anys s'ha consolidat com un servei ràpid i fiable que ha transportat 28,2 milions de persones.

Les dades de balanç d'aquests primers quatre anys de funcionament del servei les va oferir ahir el conseller de Territori, Josep Rull, que va destacar, entre altre coses, els beneficis mediambientals que ha suposat la posada en marxa de la xarxa de busos que, segons va dir, ha “permès estalviar l'emissió anual de 4,6 milions de tones de CO2”. Rull va voler ressaltar la importància d'aquesta dada en un dia, ahir, en què van entrar en vigor els acords de París pel canvi climàtic. Les dades de la xarxa del Bus Exprés indiquen que, de les 42 línies que es van programar en un primer moment, ja se n'han posat en funcionament 30. El major nombre de serveis, 19, es fa a les comarques de Barcelona, a Tarragona hi ha sis línies, tres a les comarques i les dues restants a les comarques de Ponent.

L'evolució de les dades del Bus Exprés indiquen un increment molt important l'últim any. D'aquesta manera, durant el 2015 es van transportar fins a 10,2 milions de passatgers, mentre que la previsió per aquest any és que s'arribi als 16,4 milions de passatgers transportats. El conseller Rull va posar de manifest que la posada en funcionament del servei s'ha fet incrementant de manera significativa el pressupost que es destina a transport per carretera, que dels 24 milions que s'hi van destinar l'any 2011 ara s'ha enfilat fins als 42.

L'oferta del Bus Exprés es fonamenta en una xarxa de vehicles moderns, amb una atenció especial a conceptes fonamentals, com ara el de l'accessibilitat i la comoditat, que aposten per l'oferta de serveis complementaris com la xarxa de Wi-Fi, i que guanyen velocitat i per tant en competitivitat gràcies a circular per carrils especials i a tenir preferència semafòrica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia