Política

El ‘manifestòdrom' del ‘No a la guerra' es posa a punt

La marxa de demà farà el mateix recorregut que la gran mobilització ciutadana del febrer del 2003

Metro i Ferrocarrils de la Generalitat reforcen el servei i s'habilita una zona per a autocars

El 15 de febrer del 2003 Barcelona va viure una manifestació tan espaterrant que va arribar a desbordar fins i tot el col·lectiu Contrastant, especialitzat en el recompte d'assistència de persones a actes massius, que va declinar donar una xifra per la impossibilitat material d'abastar tota l'àrea per on es va estendre. La marxa convocada sota el lema No a la guerra va ser definida a les cròniques periodístiques com la més gran que ha desfilat mai pels carrers de Barcelona, amb 1,3 milions de persones segons els càlculs que va donar l'Ajuntament.

El recorregut de la manifestació va ser el mateix que el proposat per a demà: passeig de Gràcia des de Diagonal fins a Gran Via, i des d'aquí fins a plaça Tetuan. L'any 2003 el recorregut havia d'acabar a Gran Via però es va allargar en previsió de l'assistència massiva i encara va resultar insuficient perquè, en paral·lel al passeig de Gràcia, els manifestants van acabar baixant per la Rambla de Catalunya i també per Pau Claris.

Demà no només es repetirà traçat sinó també un dispositiu de mobilitat que l'Ajuntament va anunciar ahir amb l'objectiu de facilitar l'accés a la marxa, que arrencarà a les sis de la tarda. En col·laboració amb els Mossos d'Esquadra, l'Ajuntament implica en el dispositiu un contingent important d'agents de la Guàrdia Urbana i de personal del servei de neteja que ahir no es va quantificar.

La recomanació principal és evitar l'us del vehicle privat, no només per desplaçar-se fins al lloc de la manifestació sinó per moure's per la ciutat dissabte a la tarda. El tall de trànsit en una artèria tan important com el passeig de Gràcia s'activarà a partir de les cinc de la tarda i en funció de l'afluència del personal s'aniran tallant les vies transversals. Carrers tan importants per als desplaçaments dins de la ciutat com el carrer Aragó, la Diagonal o la Gran Via es veuran directament afectats amb un tall d'una intensitat i durada difícil de preveure, sempre en funció de l'afluència de personal.

El tall total serà a partir de les sis de la tarda. A partir d'aquell moment, el trànsit es desviarà pel carrer Balmes i Pau Claris, en sentit descendent, o per Roger de Llúria i Aribau, en sentit ascendent. Una mesura que afectarà també a la mobilitat és la prohibició d'aparcar demà a les voreres del passeig de Gràcia, entre la Gran Via i la Diagonal. La mesura es posarà en marxa a partir de les set del matí i també afectarà les motos. Del carrer també es retiraran els contenidors d'escombraries per no entorpir el pas dels manifestants.

Metro i bus, el millor

La millor opció per anar fins al lloc de la marxa és el transport públic, i sobretot metro, Ferrocarrils de la Generalitat i la Renfe, per a aquells que arribin des de fora de Barcelona. Tant al principi com al final del recorregut hi ha estacions del transport subterrani i el servei es reforçarà de manera ostensible en les hores punta, d'arribada i sortida del personal.

Pel que fa a la Renfe, no només serà d'utilitat l'estació Passeig de Gràcia, al bell mig del recorregut, sinó que també seran opcions vàlides les de plaça Catalunya, i la d'Arc de Triomf, a mig quilòmetre escàs de la plaça Tetuan, fi del recorregut i on hi haurà un escenari per acollir els parlaments.

L'organització ha previst la plaça Tetuan com el punt de referència en cas que hi hagués algun infant que s'extraviés. De la mateixa manera, es recomana que si algú té una indisposició es desplaci a un costat de la marxa per facilitar l'accés i l'assistència dels serveis mèdics.

LA XIFRA

1,3
milions de persones van omplir el 15 de febrer del 2003 el mateix traçat de la manifestació que es farà demà.
8
espais per a l'aparcament d'autocars ha previst l'organització, als carrers adjacents al passeig de Gràcia.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia