Infraestructures

Renfe ha venut cap a 9.000 bitllets del TAV a Girona

El primer dia de servei per a viatgers acaba sense incidències i amb prop de 2.400 usuaris

La companyia es mostra oberta a modificar horaris o afegir combois més endavant en funció de les necessitats i la demanda de la línia

La voluntat de Renfe és guanyar quota de mercat al vehicle privat

Bona estrena al públic del TAV a Girona i Figueres. Ahir van començar a circular els serveis comercials de la nova línia, sense cap incidència destacada i amb una resposta positiva dels usuaris. Segons va confirmar Renfe ahir a la tarda, es preveia que al cap del dia haguessin utilitzat el nou tren cap a 2.400 usuaris, uns 2.000 aproximadament en Avant
entre Barcelona, Girona i Figueres, i uns 375 en AVE, majoritàriament amb origen o destinació a Madrid.

Es tracta d'uns resultats força positius, segons la companyia ferroviària, que recorda que aquest tipus de servei té un increment de la demanda progressiu a mesura que passen les setmanes i s'hi van transvasant viatgers. En total, ja s'han venut gairebé 9.000 bitllets de la línia amb Girona i Figueres, 4.600 Avant i 4.300 per trajectes de llarg recorregut en servei AVE, majoritàriament amb destinació a Madrid.

De fet, el gerent del corredor nord-est i mediterrani de l'alta velocitat a Barcelona de Renfe, Félix Martín, va assegurar ahir que l'objectiu no és restar usuaris a la línia convencional: “Són propostes diferents, amb preus i temps de trajecte diferents, i el nostre èxit ha de ser convèncer els qui van amb vehicle privat, i posar-los-ho fàcil perquè deixin el cotxe a casa.” Ahir, entre el passatge, hi havia de tot: antics viatgers del tren convencional, usuaris esporàdics i també curiosos amb ganes de provar la novetat.

En general, expectació entre els usuaris, que ahir fotografiaven sense parar la nova estació de Girona i l'arribada dels trens. Alguns ja estaven convençuts que a partir d'ara el TAV serà el seu mitjà de transport, mentre que d'altres que encara donen el benefici del dubte als regionals, en funció del nou servei i de com s'adapti a les seves necessitats.

El primer tren en direcció Barcelona va sortir de Figueres a les 06.55 h, i en el sentit invers no va ser fins a les 07.35. En aquest, hi havia també membres d'associacions d'amics del ferrocarril, que van agafar el primer tren del matí entre Barcelona i Figueres, satisfets amb la nova obra però lamentant-ne el retard. Durant el matí, i malgrat que l'ocupació dels combois no va ser espectacular, els vagons de la classe turista presentaven un bon aspecte.

Martín també va assegurar que confia que l'evolució de la demanda vagi a l'alça, i que quan es posin en marxa els trens internacionals a partir de l'abril els futurs serveis se sumin a l'oferta actual. Respecte a les queixes que hi ha hagut pels horaris, va afirmar: “Les freqüències les hem posat en les franges horàries de més demanda, però estem pendents de les anàlisis dels primers dies i oberts a suggeriments.” En aquest sentit, no va descartar fer modificacions en la programació més endavant si és necessari.

Els abonaments són per a una sola persona?

Sí. Els abonaments de 10 o de 50 viatges són nominals, i no els poden utilitzar diverses persones en un mateix viatge. A més, s'ha de reservar plaça i imprimir el bitllet per a cada trajecte.

Hi ha descomptes per a unitats familiars?

Com els regionals, els TAV tenen descomptes per a famílies nombroses o monoparentals, i per a persones amb determinades discapacitats. També n'hi ha per a alguns col·lectius professionals.

On es poden comprar els bitllets?

Es poden comprar fins just abans de la sortida del tren a la web de Renfe, en agències de viatges i a les taquilles de les estacions de Renfe. També a les màquines que hi ha a l'entrada de l'estació del TAV.

S'ha de reservar plaça prèviament?

Sí. A diferència dels trens de mitjana distància i els regionals, els bitllets són numerats i s'hi assigna una plaça. Es pot canviar la plaça reservada per internet o a l'estació abans de la sortida del tren.

Hi ha indemnització per retards?

Sí. En cas que el TAV o Avant arribi a la destinació amb més de 15 minuts de retard, hi ha dret a una devolució del 50% del bitllet. Si el retard és de més de 30 minuts, el retorn és del 100%.

Queixes per la cobertura des de Barcelona a Figueres

Redacció

Els primers usuaris de la línia del TAV entre Barcelona i Figueres van queixar-se de la mala cobertura dels telèfons mòbils al llarg del recorregut. Renfe va reconèixer que existeix aquest problema i va explicar que tota la infraestructura ja disposa de la preinstal·lació per resoldre aquesta problemàtica, i que les diverses empreses de telefonia mòbil ja treballen per corregir aquesta anomalia. Des de Renfe no es van atrevir a posar un termini per resoldre aquests problemes de cobertura dels dispositius mòbils, però s'espera que l'abril ja no hi hagi problemes de cobertura en el trajecte que va des de la capital catalana fins a Figueres.

Endolls només a les classes de preferent i club del TAV

Redacció

Els combois que Renfe ha adquirit perquè cobreixin la línia del TAV des de Figueres fins a Barcelona i Madrid només incorporen endolls a les classes de preferent i club, mentre que a la classe turista no hi ha aquest element, que és bàsic per poder carregar els ordinadors portàtils i els telèfons mòbils. Es tracta del model de tren Siemens 103, que diferencia aquestes categories. A la classe turista, hi ha una cafeteria perquè els viatgers puguin fer-hi un àpat o prendre alguna cosa, mentre que a les categories de preferent i club el passadís és més ampli perquè també incorporen càtering, com en el cas de moltes companyies aèries. Tant a la classe preferent com a la club només hi ha tres seients per fila, en comptes dels quatre de la classe turista, i a la club els seients són de pell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.