Infraestructures

Air Andorra oferirà el vol Girona-Madrid abans de març

La companyia, de nova creació, explica que ha decidit centrar la seva estratègia en aquesta ruta i ajornar els seus plans a l'aeroport de la Seu

El vol serà diari i s'efectuarà en un avió de 74 places

L'ajornament del llançament d'Air Andorra a l'aeroport de la Seu –on vol establir la seva principal base d'operacions– podia haver fet témer que l'anunciat vol diari Girona-Madrid d'aquesta companyia de nova creació corria perill. Des de la companyia aèria, però, afirmen just el contrari. Fonts d'Air Andorra han confirmat no només que la intenció de posar en marxa la ruta segueix en ferm, sinó que, a més, ara s'ha convertit en la seva prioritat: “Hem hagut de canviar l'estratègia que teníem prevista i, mentre discutim com podem iniciar els vols amb garanties a la Seu, ens centrarem a posar en marxa el vol Girona-Madrid, que és el que ens dóna ara mateix seguretat”, expliquen. Air Andorra assegura que ja té tots els permisos per operar des de Girona i que ara està tramitant el trasllat de personal que havia contractat per a la Seu a Girona. La intenció és iniciar la ruta aquest primer trimestre: “Com a molt tard començarà a finals de març.”

Air Andorra –que malgrat tenir nom andorrà està formada per un grup d'empresaris de l'Estat espanyol– va anunciar al setembre la intenció d'oferir un vol diari Girona-Madrid amb un ATR-72, un avió de 74 places. Llavors la previsió era iniciar la ruta entre finals del 2014 i principis del 2015, però la companyia comptava que abans, al novembre, ja hauria començat la seva activitat al nou aeroport de la Seu. Al principi, amb el vol la Seu-Barcelona i més endavant amb connexions també amb Madrid, Tolosa, Palma, Eivissa i Lisboa. L'estrena de l'aeroport pirinenc, però, es va endarrerir fins al 8 de gener i de moment Air Andorra –l'única companyia comercial que hi havia mostrat interès– no hi opera. La companyia aèria es queixa dels successius retards de l'obertura –“al juliol estàvem a punt i vam haver de paralitzar-ho tot”–i sobretot denuncien que l'adjudicació del servei de handling (assistència a terra) s'ha fet només per sis mesos i, asseguren, sense concurs públic. “Això no ens dóna garanties de continuïtat ni tampoc seguretat, ja que creiem que alguna empresa pot impugnar la designació”, assenyalen. És per això que, mentre estudien què fer a la Seu, han prioritzat l'arrancada del Girona-Madrid.

Ruta perduda el 2012

Així, segons les seves previsions, Air Andorra se sumarà d'aquí a dos mesos a la llarga llista de companyies que han ofert una ruta considerada “maleïda”. Iberia va ser la primera que el va gestionar amb regularitat del 1969 al 1980. Als anys 90 va ser Sipan i, ja al segle XXI, les companyies s'han anat succeint a l'hora de provar sort en el Girona-Madrid: Air Nostrum, Air Europa, Ibèria, Air Catalunya, North Flying, Futura Internacional Airwais, Flightline i Spanair. L'última va ser Ryanair, que va fer-la del 2007 al 2012.

El govern, escèptic

Cal destacar, però, que des de la Generalitat tenen dubtes sobre la viabilitat de la companyia. En la inauguració de l'aeroport de la Seu, els responsables de Territori i Sostenibilitat van transmetre escepticisme sobre les possibilitats d'Air Andorra de poder oficialitzar-se, ja que van afirmar que encara no tenia permisos per poder volar ni avions disponibles. Tot i això, fonts del govern insisteixen que tant de bo la nova companyia tiri endavant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia