Societat

L'empresa exigirà el corredor al nou govern de l'Estat

El grup de pressió Ferrmed fa una trobada a la seu de Seat

No es descarta emprendre accions davant la CE

El grup de pressió empresarial Ferrmed reclama al govern espanyol que sorgeixi de les pròximes eleccions que elabori un pla d'actuació a curt, mitjà i llarg termini per al corredor mediterrani i adverteix que durà a terme actuacions davant la Comissió Europea si l'executiu se'n desentén. Aquest grup de pressió, format per empreses i institucions, va celebrar ahir una assemblea general a les instal·lacions de la companyia automobilística Seat a Martorell en la qual es va aprovar una declaració institucional que recull aquesta reclamació.

En concret, Ferrmed assegura que, si passats sis mesos de la constitució del nou executiu el govern espanyol no disposa d'un pla concret d'actuació i no s'inicia l'execució de les obres, es reserva “prendre les mesures oportunes davant la CE, les més altes instàncies internacionals i portar a terme mobilitzacions fins que es posi remei a aquesta situació endèmica”.

El retard en les inversions al corredor mediterrani no ha passat desapercebut a les institucions europees. Recentment, el Tribunal de Comptes va retreure als governs dels estats espanyol i francès el “rendiment insuficient de la infraestructura”.

En la declaració aprovada ahir, Ferrmed denuncia “la desídia” del govern espanyol pel que fa al corredor mediterrani i critica que no s'hagin fet les inversions necessàries i s'hagin deixat passar oportunitats quan és sabut que en un món globalitzat “els sistemes de transport eficients són la clau del progrés”.

Així, es pregunta, per exemple, “com pot ser que en tot el tram Perpinyà-Port de Barcelona no existeixi ni una sola terminal d'intercanvi modal interconnectada i que, en el cas del port de Barcelona, la connexió ferroviària sigui inadequada”.

Després de l'assemblea ordinària, el director de logística de Seat, Enric Martí, va voler subratllar la importància del corredor mediterrani per a l'economia espanyola i el teixit empresarial i va destacar que, en el cas de la marca automobilística, li permetria “estalviar entre un 5% i un 15% dels costos logístics”.

La reunió d'ahir va tenir lloc dies després que el govern de la Generalitat posés en marxa una taula que agrupa agents polítics, econòmics i socials amb el mateix objectiu de pressionar el govern de l'Estat per activar les obres d'aquesta obra clau. Una de les prioritats de la iniciativa del govern és sumar esforços amb altres territoris de l'Estat que també demanen l'impuls de les obres del corredor. En aquest sentit, està previst fer una reunió a València amb el govern i empreses locals.

En l'assemblea d'ahir de Ferrmed van participar una quarantena d'empreses i institucions membres, entre d'altres, dels ports de Barcelona, València, Tarragona i Castelló, BASF, Foment de Treball o el Col·legi d'Enginyers Industrials.

LA XIFRA

10
per cent
és l'estalvi en costos logístics que aconseguiria Seat amb el corredor mediterrani a ple rendiment.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.