Societat

Madrid desencalla l'accés ferroviari al port de Barcelona

Es destinarà una inversió de 150 milions al projecte, que cobriran a mitges Adif i l'autoritat portuària barcelonina

Una vaga de maquinistes de tren el primer dia de la campanya electoral no és una notícia agradable per a un partit que pretén revalidar govern, en canvi l'anunci d'una inversió milionària en la xarxa ferroviària catalana és una targeta de visita que fa de més bon presentar.

El Consell de Ministres va autoritzar ahir la signatura de dos convenis amb la Generalitat per al desenvolupament del nou accés sud ferroviari al port de Barcelona, que disposaran d'una dotació financera de 150 milions d'euros. Es tracta d'una infraestructura llargament reclamada per administracions i agents econòmics de Catalunya perquè és una obra que s'entén com una de les branques principals que han de conformar l'arbre del que es coneix com a corredor ferroviari mediterrani, que ha de facilitar el trànsit sud-nord de mercaderies i passatgers amb connexions ràpides i modernes a diversos pols econòmics, com el port de Barcelona

El Ministeri de Foment va explicar que el gestor d'infraestructures Adif aportarà 77,4 milions d'euros, i que els 72,6 milions restants corresponen al port de Barcelona, que els finançarà a través del fons financer d'accessibilitat terrestre portuària.

El govern espanyol, tal com va fer dimarts el de la Generalitat, va aprovar també l'acord que permetrà la cessió gratuïta a Adif d'un tram de via de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb l'objectiu que l'ens estatal pugui executar l'accés a
la infraestructura portuària.

Aquesta cessió de la infraestructura de titularitat catalana ha estat una de les claus que ha permès donar llum verd definitiu al projecte. En aquest acord de cessió es preveu la transmissió gratuïta d'un tram d'uns dos quilòmetres de la infraestructura de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, entre aproximadament el nou accés viari del municipi de Cornellà de Llobregat des de la ronda Litoral i un punt determinat més enllà del pont d'accés a Mercabarna, per a la seva integració en el nou accés.

El port de Barcelona ocupa la tercera posició en el tràfic portuari de l'Estat, amb un total de 46,8 tones que s'hi van moure l'any passat. Pel que fa al trànsit ferroviari de mercaderies, Barcelona ostenta el liderat amb un total de 2,6 milions de tones que hi van transitar l'any passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia