Infraestructures i serveis

Municipal

CiU quantifica l'afectació de la connexió del tramvia

Un 28% de les línies de bus de Barcelona estarien afectades, amb 175.000 passatgers perjudicats cada dia, segons Joaquim Forn

El portaveu convergent alerta d'un augment de la contaminació

Vint-i-vuit de les cent línies de bus existents a Barcelona quedarien afectades i cinc directament s'eliminarien amb la supressió de 219 parades; 175.000 passatgers de bus estarien perjudicats cada dia perquè veurien augmentat el temps de trajecte actual en una mica més de tres minuts; 9.000 usuaris quedarien sense opció de transport públic i haurien de fer servir el privat; es generarien 30.000 transbordaments forçats i a sobre hi hauria un augment de la contaminació amb l'emissió de 53.425 tones de CO2 extra.

Aquesta és la tremenda afectació que tindria la connexió del tramvia que el govern de Barcelona en Comú preveu fer per la Diagonal de la capital catalana. Si més no, atenent a les xifres que va facilitar ahir el portaveu del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn. L'oposició de CiU a la connexió del tramvia i l'aposta per un sistema de bus elèctric ja es va explicitar fa algunes setmanes en una primera compareixença. Forn va insistir ahir en els arguments del principal grup de l'oposició amb xifres que demostren els efectes negatius de la connexió del tramvia defensada pel govern de Colau. Per Forn, “no es pot fer aparèixer el tramvia com si fos un bolet i com si la Diagonal fos un terreny erm”. El descens de la velocitat comercial de les 28 línies que a hores d'ara creuen la Diagonal entre Francesc Macià i les Glòries seria la principal afectació. La qual cosa suposaria un increment en els trajectes habituals de 3,06 minuts i afectaria 175.000 passatgers diaris. Segons les dades facilitades per Forn, la connexió del tramvia suposaria l'eliminació total de les línies 6, 7, 33 i 34, i la futura D30 que ja no arribaria a entrar en funcionament. La qual cosa suposaria suprimir un total de 219 parades de bus i això forçaria a uns 30.000 transbordaments que ara no es produeixen. A més, les obres de construcció de la connexió i la congestió del trànsit comportarien paradoxalment un augment de la contaminació atmosfèrica.

CiU prepara una tercera compareixença per desmentir el retorn social que la connexió tindria per la ciutat segons el govern municipal.

Els estudis de Colau, “febles i insuficients”

Sobre els estudis i informes encarregats pel govern municipal d'Ada Colau, Joaquim Forn va insistir ahir que són “febles i insuficients”. Pel portaveu municipal de CiU, la documentació actual és “una burla per justificar una opció política que no se sosté. No es pot enganyar la ciutadania”. Forn va posar l'èmfasi en l'absència d'un estudi que considera fonamental, el semafòric: “Aquest no existeix, no l'han fet, i no es pot fer un bon estudi de l'impacte de mobilitat del tramvia sense aquest estudi, això és de primer curs d'enginyeria.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.