Infraestructures i serveis

La retallada atura les obres de la variant de l'Aldea

L'alcalde està pendent que Foment li confirme la informació, però assegura que l'empresa que les executa va deixar de treballar divendres

L'obra podria estar parada fins a un any i mig

La reivindicada variant de l'N-340 a l'altura de l'Aldea podria ser una de les obres afectades per les retallades pressupostàries del govern de l'Estat. Encara no hi ha una confirmació oficial del Ministeri de Foment, però ahir l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu (ERC), assegurava que l'empresa que està executant l'obra, pressupostada en més de 26 milions d'euros, ha notificat a l'Ajuntament que no continuarà els treballs perquè “no hi ha més recursos econòmics” i “és possible que no s'hi destine una nova partida fins als pressupostos del 2012 o el 2013”, va dir Andreu, visiblement preocupat, perquè si es confirma aquesta informació les obres estaran aturades més d'un any i mig. De fet, l'empresa adjudicatària, Sando SA, va plegar de l'obra divendres passat, segons l'alcalde. En veure aquesta situació el consistori ha enviat un fax al Ministeri de Foment perquè els confirme si l'obra s'atura o no s'atura i quant temps podria estar paralitzada per manca de pressupost. Fonts de la subdelegació del Govern, consultades per aquest diari, van dir ahir que desconeixien si l'obra estava aturada o no.

La variant de l'Aldea és un projecte llargament reivindicat pel municipi i pel conjunt de les Terres del'Ebre. Per la travessia de l'Aldea diàriament passen 15.000 vehicles i hi hagut diversos atropellaments mortals. Les obres van començar el maig de l'any passat amb un termini d'execució de tres anys, però prèviament, el 2007, arran de dos accidents mortals hi va haver diverses manifestacions reivindicatives que es van intensificar l'estiu del 2008 per reclamar l'inici de les obres de manera imminent.

L'anunci que ara la variant de l'Aldea queda aturada podria provocar força rebuig al territori i al municipi de l'Aldea, ja que acumulava bastants anys de retard. De fet, l'obra estava avançant a bon ritme, tant, que la subdelegada del Govern a Tarragona, Teresa Pallarés, va manifestar al gener d'enguany que acabarien abans del previst, i el Ministeri de Foment s'havia compromès l'octubre de l'any passat a accelerar l'obra perquè estigués finalitzada el 2011.

Peatges

D'altra banda, mai més s'ha tornat a saber res sobre la bonificació dels peatges de l'AP-7 entre l'Ampolla i Amposta, una mesura que el govern català s'havia compromès a negociar amb el govern de l'Estat.

LA XIFRA

8,3
quilòmetres
és el recorregut de la variant amb un carril per sentit i una calçada de set metres d'amplada.

Llum verd al centre comercial

Tot i el previsible endarreriment de la variant de l'Aldea, l'Ajuntament sí que ha aconseguit que la comissió d'urbanisme de les Terres de l'Ebre li aprovés un ambiciós projecte urbanístic per convertir la zona de davant de l'ajuntament en un centre urbà i comercial. “Només hem hagut de fer una petita modificació del sòl edificable i canviar el traçat d'un carrer”, va afirmar l'alcalde, Dani Andreu. Preveient l'alliberament dels terrenys de l'N-340 i de l'antiga via, el projecte preveu construir una gran plaça central de 4.500 m² davant de l'ajuntament i un pla de millora urbana que obre les portes a la construcció de més de vuit-cents habitatges. Andreu es va mostrar ahir molt satisfet per l'aprovació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.