Infraestructures i serveis

La inversió per remodelar l'aeroport de Girona arriba als 87 milions després de tres anys

Des de l'aprovació del pla director, l'agost del 2006, les obres s'han fet a un ritme frenètic

Des del 2006 que l'aeroport conviu amb les obres. Fins ara s'han fet una quinzena d'actuacions, com ara els dos aparcaments de diverses plantes que han costat 10,6 milions i han servit per multiplicar les places disponibles, i alhora fer-les de pagament. La nova estació d'autobusos –on tan sols falta posar en servei les casetes de venda de bitllets–, el Punt d'Inspecció Fronterera (PIF), la remodelació de la façana de la terminal i l'increment de dues portes d'embarcament i de mostradors a la terminal són altres projectes ja acabats, juntament amb aspectes més tècnics, com ara la reparació de la superfície de la pista, la nova central elèctrica i els serveis per a bombers.

Les obres que es fan actualment són precisament les més cares: la remodelació completa de la terminal –10 milions–, el nou aparcament i l'edifici del bloc tècnic –36 milions entre els dos–, la implantació de nous sistemes de navegació aèria –14 milions– i l'ampliació de la plataforma allà on hi havia l'antiga terminal –2,5 milions–. Més endavant, entre aquest any i el 2011, la plataforma s'augmentarà encara més per poder-hi posar més avions i fer nous hangars, i ja està en licitació la construcció d'un edifici multifuncional, al costat del PIF, per a les empreses d'assistència i manteniment dels avions, que costarà 4 milions. Tot plegat està previst en el pla director, que preveu desdoblar l'aeroport, i per això seran necessàries més expropiacions de terrenys per continuar creixent.

Cerezo obre la porta als vols intercontinentals

Oriol Mas
El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, ha deixat oberta la porta perquè hi hagi vols intercontinentals de llarg recorregut des de Girona, pendent dels avenços tecnològics que hi pugui haver. De fet, Ryanair ha sigut una de les companyies de baix cost que ha mostrat intencions en aquest sentit. Tant Airbus com Boeing treballen en una nova generació d'avions –l'Airbus 350 i el Boeing Dreamliner– que són més lleugers, utilitzen materials com ara grafit i carboni, i poden volar amb només dos motors. Tot això fa que el cost per seient sigui més baix, i per tant que amb avions més petits, d'unes 250 places, els vols intercontinentals també puguin ser rendibles. Aquí és on les companyies de baix cost podrien entrar en el negoci, perquè això els permetria fer vols punt a punt, sense haver d'utilitzar el concepte de hub –crear una xarxa entre diverses destinacions per emplenar uns avions d'unes 400 places–, un concepte fins ara incompatible amb el baix cost per la infraestructura que requereix. Ryanair ja ha mostrat interès per les possibilitats que presenten aquests avions, i a Girona hi tenen la seva base més important. Cerezo assegura que si això passa, «l'aeroport estarà preparat».
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.