Infraestructures

L'aeroport de Perpinyà, rebatejat “Sud de France”

La multinacional Veolia Transport, empresa que gestiona l'aeroport, vol arribar al mig milió de passatgers l'any

Espera recuperar vols de Ryanair anul·lats a Girona

La supressió de vols de Ryanair a l'aeroport de Girona “fa baixar la pressió i ens obre possibilitats”, afirma el nou director de l'aeroport de Perpinyà, Denis Leluc. Tanmateix, considera difícil recuperar uns vols que a Girona “es venien com si fos l'aeroport de Barcelona, el que nosaltres no podrem fer”. Després de les declaracions del batlle de Perpinyà en aquest web El Punt Avui en què afirmava que “el veritable aeroport de Perpinyà és el de Girona”, Leluc respon que“li demostrarem el contrari, ja que la voluntat de Veolia Transports és desenvolupar Perpinyà i la seva zona.”

Canvi de nom

El primer que ha fet la multinacional Veolia Transport quan s'ha encarregat de l'aeroport de Perpinyà-Ribesaltes –popularment conegut com La Llavanera– ha estat canviar-li el nom per “Aéroport Sud de France”. Aquesta denominació correspon a la marca que promou el Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló per als “productes regionals”, sobretot els vins. Precisament és el Consell Regional dirigit per Christian Bourquin que va aconseguir que Veolia obtingués la gestió de l'aeroport, dirigit fins llavors per la CCI (Cambra de Comerç i d'Indústria de Perpinyà). Veolia Transports gestiona també dos aeroports al Llenguadoc, el de Nimes i el de Carcassona.

Objectiu, mig milió de passatgers

En el contracte entre la multinacional i l'organisme mixt propietari de les instal·lacions (Consell Regional –majoritari–, Consell General i Aglomeració Perpinyà Mediterrània –que són minoritaris–) s'especifica que l'empresa ha d'arribar a fer circular per l'aeroport 500.000 passatgers l'any a mitjà termini. L'any 2010 van passar-hi 357.000 viatgers. Actualment només hi ha sis vols regulars: a París, Manchester, Londres, Dublín, Southampton i Brussel·les, i alguns només durant la temporada turística. Els vols que mantenen l'activitat durant tot l'any són els vols quotidians d'Air France amb destinació a París. Els vols xàrter són un dels camps en què la nova direcció està treballant, “sobretot per oferir propostes conjuntes amb les estacions d'esquí i les estacions balneàries”. La companyia irlandesa Air Lingus ha obert enguany un vol de març a octubre entre Dublín i Perpinyà que “ha tingut molt bons resultats”, però sense donar, tanmateix, cap xifra de viatgers. La propera línia que s'obrirà serà amb destinació a Cap Verd.

Treballar amb les institucions

El nou director té experiència aeroportuària amb l'empresa Aéroports de Paris, per a qui ha treballat essencialment “en les implantacions d'aeroports a l'estranger”. A la seva arribada a Perpinyà va ser “desagradablement sorprès del mal estat de les instal·lacions”. Renovar l'aspecte extern i intern ha estat “el primer objectiu, aquest estiu”. “La bona sorpresa”, afirma Leluc, ha estat el personal, que “sense una veritable direcció, abans de la nostra arribada, va saber fer funcionar l'aeroport amb professionalisme”. Veolia ha guardat els vuitanta empleats de l'aeroport. Leluc vol treballar ara “amb les institucions i els professionals del turisme” per a “promoure la regió”. Una tasca difícil, ja que la concessió a Veolia Transport de la gestió de l'aeroport es va fer en detriment de la CCI de Perpinyà i contra l'opinió de bona part dels responsables polítics nord-catalans. A través del web de l'aeroport s'organitza un joc i una enquesta per a conèixer les destinacions que els habitants de la Catalunya del Nord voldrien tenir a l'abast. Entre les innovacions de les instal·lacions hi ha el Wi-Fi gratuït i la renovació de les botigues a la sala d'embarcament. Una nova botiga obrirà properament dedicada exclusivament als productes etiquetats “Sud de France”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.