Infraestructures i serveis

infraestructures

Escurcen a la meitat el tram Sils-Maçanet de l'N-II

L'estudi del desdoblament que ha fet arribar l'Estat als ajuntaments s'atura a l'enllaç amb l'AP-7 i la C-35, dos quilòmetres abans del previst

El motiu és que no s'ha definit el nus de comunicacions

Quan sembla que res pugui empitjorar, sempre hi ha alguna cosa inesperada que agreuja la situació. Això és el que passa amb l'N-II a les comarques gironines, que viu des de fa anys un cúmul de despropòsits difícilment igualable. Però res és impossible, i amb cada notícia sobre el desdoblament la realitat acaba superant la ficció. Als retards endèmics, els trams a mig fer, la fallida de constructores i les licitacions fantasma, ara s'hi suma un nou capítol: l'escurçament de trams.

Els ajuntaments de Sils, Vidreres i Maçanet van rebre fa unes setmanes l'estudi informatiu del tram Sils-Maçanet de la Selva, un traçat previst de 4,7 quilòmetres que es va començar el 2008 i es va aturar pocs mesos després perquè les constructores –Copcisa i Marcor Ebro– no van voler assumir uns sobrecostos en els treballs a causa de modificacions en el projecte. La sorpresa és que l'Estat ha escurçat aquest tram gairebé a la meitat, de manera que ara fa només cap a tres quilòmetres dels 4,7 previstos. En concret, només preveu desdoblar des del final del tram Caldes-Sils –a l'altura de la Granota– fins abans de l'enllaç amb la C-35 i el peatge de Maçanet. D'aquesta manera, es deixa fora del projecte el tram entre l'enllaç i la zona de la Torre de Cartellà, a Maçanet. I precisament en aquest darrer tram és on encara és perfectament visible l'inici dels treballs fa gairebé quatre anys, amb terrenys aplanats i fins i tot alguna estructura de formigó començada. El problema seria la falta d'entesa amb la Generalitat per l'enllaç amb la C-35, ja que es tracta d'un nus de comunicacions on encara no és clar quina planificació de futur hi té pensada la Generalitat. A més, també hi ha la connexió amb la platja de peatge de la sortida de l'AP-7 de Maçanet. En vista d'això, l'Estat hauria decidit esperar a resoldre aquest punt i redactar el projecte només amb un tram reduït.

Sorpresa majúscula

En tot cas, la sorpresa per als ajuntaments ha estat majúscula, i se suma a la indignació que fa temps que fan pública respecte al ritme de les obres del desdoblament de l'N-II. Els tres ajuntaments afectats –Sils, Vidreres i Maçanet– han presentat al·legacions a l'estudi informatiu, i tots asseguren que ningú els ha explicat per què s'ha reduït a gairebé la meitat el tram que s'ha de desdoblar. L'alcalde de Sils, Martí Noguer, ha lamentat aquesta nova retallada: “No tenim cap informació, abans ens trucaven, ens deien què volien fer, i després no feien res. Ara ni truquen.” En el seu cas, i també en el de Vidreres, les al·legacions van encarades a millorar el camí antic de connexió entre els dos municipis. L'alcalde de Vidreres, Jordi Camps, ha dit que està “trist i emprenyat”, i ha afegit: “Fa ràbia que amb els nostres diners facin autovies i AVE i aquí no puguin obrir la porta a Europa.” Ha assegurat que demanaran explicacions. Finalment, el nou estudi no afecta Maçanet, que ara queda fora del tram, si bé l'Ajuntament sí l'ha rebut. L'alcalde, Antoni Guinó, afirma que no ha rebut “cap explicació” a la retallada de quilòmetres: “És vergonyós, de jutjat de guàrdia, la gent es mata i no passa res, és incomprensible”.

1,3
milions
d'euros és el que l'Estat ha consignat el 2012 per a aquest tram per redactar el projecte constructiu
4,7
quilòmetres és el que feia originalment el projecte entre Sils i Maçanet de l'N-II. Ara no arriba a 3
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.