Infraestructures

infraestructures

Un hòlding andorrà vol fer a Blanes la marina més potent de la Costa Brava

El Club Vela Blanes aspira a renovar la concessió de la gestió del port en competència amb Inversions Morsa Blanes i l'empresa mallorquina Ocibar

Inversions Morsa Blanes, societat de capital andorrà constituïda el mes passat per poder gestionar el port de Blanes, vol convertir el port blanenc en una marina “de referència” a la Costa Brava, segons va explicar ahir el gerent de la societat, Günther Schiendl. El port de Blanes està ara mateix en ple procés de concessió de l'explotació de la dàrsena esportiva, gestió a la qual aspiren el Club Vela Blanes –que fa 69 anys que el porta– i l'empresa andorrana.

Inversions Morsa Blanes va ser constituïda el mes passat com a SPV (una societat vehicular) per poder dur a terme l'operació de gestió del port, un projecte que Schiendl defineix com a molt ambiciós i “il·lusionant”. “Estem molt il·lusionats i contents amb el projecte, volem que sigui la marina més potent de la zona”, va assegurar. Un dels punts que es valoren a l'hora d'adjudicar la concessió del port és l'experiència en la gestió de zones portuàries dels aspirants, que Schiendl veu garantida en el seu cas, atès que Inversions Morsa Blanes treballa amb l'empresa mallorquina Ocibar, amb la qual col·laborarien per dur a terme el projecte. Ocibar és una empresa especialitzada en la construcció i gestió d'instal·lacions nauticoesportives, i actualment gestiona a les Balears port Adriano, Ibiza Magna i s'Altra Banda. Inversions Morsa Blanes pertany a Inversions Morsa, un grup empresarial familiar andorrà.

Schiendl no va voler avançar gaires detalls del projecte, però va explicar que hi hauria un centre esportiu, i que una escola de vela és vital. En aquest sentit, l'empresa no descarta que encara que gestionin el port, sigui el CV Blanes el que continuï portant el club. “Volem que el portin professionals, i ens agradaria molt que ells portessin el club”, va dir. A més, va dir que també preveuen el conveni per a la inserció de persones discapacitades que ara mateix té CV Blanes amb Aspronis. “Tot això ja ho tenim previst”, va dir Schiendl en relació amb el recel que puguin tenir els responsables del club.

LA FRASE

No concebem el port sense un centre esportiu i una escola de vela portats per experts
Günther Schiendl
Gerent Inversions Morsa Blanes

Obrir més el port al poble

Tot i que no va donar detalls del projecte, Günther Schiendl sí que va avançar que la seva idea és obrir el port a Blanes, i facilitar molt la comunicació entre el nucli i el port. La marina, en aquest sentit, hauria de ser esportiva, però també molt lligada a l'oci, possiblement amb centre comercial. La inversió en el projecte, que és molt elevada, encara s'està tancant, va explicar. Schiendl va parlar de port Adriano per tenir una idea del que volen fer a Blanes. Port Adriano té 4.000m² de zona comercial, quaranta locals de restauració, moda, escola de vela i escola de busseig. El dia 18 d'aquest mes les dues aspirants a la gestió del port han de presentar el seu projecte i l'oferta econòmica, ja que el cànon de la Generalitat pot anar del 0% al 10% de la facturació del port.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.