Infraestructures i serveis

infraestructures i serveis

Milloraran el nou accés de Renfe a Passeig de Gràcia

Senyalitzaran també al terra l'itinerari que han de fer els passatgers entre el metro i rodalies

Els informadors han hagut de fer de “guies de Barcelona”, a més d'aclarir els dubtes als usuaris

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) introduirà alguns canvis en els nous accessos a l'estació de rodalies de Passeig de Gràcia després d'un primer dia en què hi ha hagut cua en la sortida i una certa confusió. L'accés ordinari a l'estació pel passeig de Gràcia ja està tancat i durant setze mesos es farà pels carrers Pau Claris i Roger de Llúria. El fet que els passatgers hagin de fer pel carrer la connexió entre el metro –que manté els accessos de passeig de Gràcia– i l'estació de rodalies ha causat una certa confusió el primer dia, sobretot entre els turistes.

“R” de rodalies

Des de la sortida del metro l'itinerari està indicat amb l'“R” de rodalies en senyals verticals des de passeig de Gràcia fins a Pau Claris, i el subdirector d'estacions d'Adif a Catalunya, Armando Brigos, anunciava ahir que la ruta es millorarà amb senyals al ferm dels carrils que s'han habilitat amb tanques –també la connexió en sentit invers entre l'estació de Renfe i el metro està senyalitzada–. La quinzena d'informadors desplegats als xamfrans d'Aragó entre passeig de Gràcia i Roger de Llúria han d'atendre consultes continuades de passatgers i visitants de la ciutat. Efectivament, la majoria volen saber com es va al metro, a l'andana que correspon a la seva destinació o on són les taquilles. Però també han de respondre a consultes de vianants que busquen un carrer o un edifici. “Fem de guies de Barcelona”, bromeja una de les informadores, que tenen prohibit donar informació als periodistes per tal que aquesta la centralitzi només el gabinet oficial de comunicació. Els passatgers habituals s'orienten prou. Josep Anglada, de Sant Feliu de Guíxols, s'ha trobat tancat l'accés al vestíbul de passeig de Gràcia i s'ha guiat pels senyals fins al nou accés de Pau Claris. “Està ben indicat”, una afirmació que comparteix l'Eva Regueiro, de Segur de Calafell, que ja fa uns quants dies que ha llegit els rètols informatius que hi havia a l'estació mateix i que ahir no va tenir problema per anar de Pau Claris a l'L3 de metro a Passeig de Gràcia.

Cues a l'escala mecànica

L'únic problema de mobilitat es va produir en les hores punta, quan la gran majoria de passatgers van sortir del vestíbul de Pau Claris al carrer per les escales mecàniques, on hi va haver aglomeracions. La companyia instarà els informadors a dirigir més passatgers cap a l'escala fixa per evitar les cues a la mecànica.

Els canvis afecten uns 45.000 passatgers que diàriament utilitzen l'estació de Passeig de Gràcia. El vestíbul principal situat sota el passeig s'ha tancat per reformar-lo durant setze mesos i per guanyar-hi el doble d'espai, i també per habilitar-hi escales mecàniques i ascensors d'accés que avui encara no té. L'obra també obligarà a tallar un dels carrils al trànsit de vehicles al carrer Aragó quan es construeixin les pantalles laterals del nou vestíbul.

LA XIFRA

45.000
passatgers
utilitzen cada dia l'estació de Passeig de Gràcia per accedir als trens de rodalies i als regionals.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.