Infraestructures

transports

Ryanair no està assolint les expectatives a Girona

Afirma que a hores d'ara bona part de les rutes no estan arribant a les xifres d'ocupació dels últims anys

Confia remuntar la situació i descarta canvis en la programació de vols per l'estiu

L'aeroport de Girona no està complint ara mateix les expectatives de reserves que hi havia dipositat Ryanair per aquest estiu. Segons han explicat fonts de la companyia aèria, està costant més del previst vendre les places que han posat al mercat, i els índexs d'ocupació no arriben a les xifres que s'assolien per aquestes èpoques en anys anteriors. Ho explicava el director de màrqueting i vendes de Ryanair a l'Estat Espanyol, Luis Fernández: “Estem tenint problemes de vendes a l'aeroport de Girona, que estan per sota de les expectatives que hi havíem dipositat inicialment, i estem preocupats.” Aquesta afirmació la va fer arran del descens de la venda de bitllets respecte als últims anys, una situació que s'està produint a Girona però que no es produeix a la resta d'aeroports de la xarxa d'Aena. Aquesta reducció en els percentatges d'ocupació s'està notant tant en els mesos en què ja és habitual tenir uns resultats inferiors –juny, setembre o octubre– com també en el pic de l'estiu, durant el juliol i l'agost, en què no arriben a les vendes que comptaven, malgrat que insisteixen que les xifres no són tampoc del tot dolentes.

Pel que fa als mercats en què més s'està notant un descens en la venda de bitllets, Fernández va citar els escandinaus, l'alemany i l'anglès, on la gran majoria de rutes precisament no competeixen amb Barcelona i que són els mercats en què tenien més interès des del sector turístic gironí. Fernández ha posat l'exemple de rutes noves com Karlstad i Skelleftea, a Suècia, on només tenen el vol de Girona, o el de Frankfurt, una ruta consolidada des de l'origen de la presència de Ryanair a Girona. En canvi, algunes altres connexions com París estan funcionant millor del que s'esperava. En tot cas, Fernández va descartar cap modificació en la planificació de rutes d'aquest estiu, i ha assegurat que estan fent una política agressiva de preus per incentivar la demanda a l'aeroport.

Per Fernández, un dels motius pot ser una pèrdua d'atractiu turístic de la Costa Brava, ja que la gran majoria de rutes de Ryanair es nodreixen de turistes que venen a passar aquí les vacances. També va reconèixer que els vaivens de la companyia a l'aeroport de Girona aquest últim any poden haver minvat la consolidació d'algunes rutes. A l'abril –el primer mes de temporada d'estiu– l'aeroport de Girona va rebre 279.382 viatgers, un 8,6% menys que el 2011. Per l'estiu, Ryanair ha programat gairebé 60 rutes. El 2011 n'oferia 46.

LA FRASE

Tenim problemes de vendes a Girona, estem per sota de les expectatives i estem preocupats
Luis Fernández
director de màrqueting i vendes a l'estat espanyol

Concurs d'Aena per a la publicitat

Aena Aeropuertos va posar a licitació ahir l'explotació comercial de la publicitat als aeroports de la xarxa estatal, de la qual espera treure un rendiment econòmic de 30 milions. L'adjudicació serà de sis anys amb possibilitat d'ampliar-los a quatre més, i es vol aprofitar el concurs per aprofundir en les noves línies de publicitat que estan apareixent. També s'hi inclou un nou model de gestió per beneficiar una major potenciació de la publicitat local o l'encreuament entre diversos aeroports, per donar noves possibilitats d'increment de negoci. Per això s'han creat quatre agrupacions, en què l'aeroport de Girona ha quedat inclòs en la zona sud-est amb els altres aeroports catalans i els valencians, andalusos i murcians. Així, Aena es vol equiparar als aeroports líders mundials.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.