Infraestructures i serveis

La compensació perquè el viaducte no s'enderroca

L'Ajuntament sosté que l'Estat ha d'invertir en la ciutat per l'incompliment del projecte ferroviari

Ribas: “Algú es mereix que es gastin set milions”

El túnel subterrani entre l'estació de tota la vida i la del tren d'alta velocitat (TAV) és el mínim que Girona hauria de demanar pel fet que el viaducte continuï anys i anys a la ciutat, explica Carles Ribas. “Algú es mereix que es gastin els set milions”.

El govern del PP s'havia compromès fa una dècada a completar el projecte ferroviari a la ciutat amb la fase 2 i la fase 3, és a dir, fer que el tren convencional sigui subterrani, valorat en 360 milions –recorda el regidor– i l'enderrocament del viaducte. Ara, per culpa de la crisi, el PP ho veu inviable; Ribas diu que Girona no hi renuncia.

“L'obra més important”

Ribas, que també és regidor d'Urbanisme, manifesta que no enderrocar el viaducte equival a deixar escapar l'oportunitat “de fer l'obra més important de la història de la ciutat”.

El viaducte, construït fa quatre dècades, continuarà partint la ciutat de Girona per molts anys. Ribas diu que el secretari d'Estat d'Infraestructures, Gonzalo Jorge Ferre, “va entendre” que Girona es mereix els set milions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.