Infraestructures i serveis

infraestructures

El TAV fa créixer un 25% el nombre d'usuaris del tren

Un total d'1.206.598 persones han usat els serveis d'alta velocitat a Girona i Figueres el primer any

Renfe fa un balanç molt positiu i vol continuar sumant viatgers procedents del cotxe el 2014

La posada en marxa del TAV a Girona i Figueres, just ahir va fer un any, ha fet augmentar un 25% el nombre d'usuaris del tren a les comarques gironines. El gerent dels serveis d'alta velocitat de Renfe a Catalunya, Fèlix Martín, va ser ahir a Girona per fer balanç del primer any –“molt satisfactori”– i va explicar que de les 1.206.598 persones que han usat el TAV a les estacions de Girona i Figueres, la gran majoria són nous passatgers ferroviaris que fins ara utilitzaven el cotxe. Així, va explicar que només el 8% dels viatgers del tren convencional l'han canviat pel TAV i va assegurar que, en conjunt, la línia gironina (entre el tren convencional i el d'alta velocitat) ha tingut un 25% més de passatgers que abans del funcionament del TAV, tot i que no va donar dades concretes. Martín va explicar que esperen continuar sumant clients el 2014 gràcies a l'augment de freqüències i les noves connexions amb l'Estat francès.

Martín va remarcar que la línia Madrid-Barcelona-frontera francesa és la més rendible de l'alta velocitat a l'Estat espanyol i que l'any passat va transportar la xifra rècord de
6 milions de passatgers, la meitat dels quals en el trajecte Madrid-Barcelona.

Xifres del TAV a Girona

El 78% dels passatgers del TAV a Girona i Figueres (911.844) han usat els serveis Avant –que enllacen les dues ciutats i Barcelona– i el 22% (294.754), el servei AVE amb Madrid o altres estacions de la línia més enllà de Barcelona. En mitjanes diàries, han utilitzat el TAV cada dia 3.306 persones, 2.498 d'elles en Avant i 808 en el servei AVE.

El trajecte estel·lar és el Girona-Barcelona, que ha tingut 487.679 viatgers, xifra que suposa el 40% del total i una mitjana diària de 1.336 viatgers. En segon lloc se situa el Figueres-Barcelona, amb 385.604 viatgers (el 32% del total i una mitjana de 1.056 al dia). Molt més enllà se situa la relació més utilitzada del servei AVE, el Girona-Madrid, amb 112.628 viatgers (9%).

Renfe va informar també que des de la posada en marxa de les rutes amb l'Estat francès, el 15 de desembre, hi ha hagut quasi 6.000 passatgers: 3.875 a Figueres –segurament n'hi ha que encara hi han fet canvi de tren perquè havien comprat bitllets abans de l'anunci de la connexió directa– i 2.081 a Girona. La meitat han anat o tornat de París.

LES XIFRES

21
per cent dels viatgers
dels Avant han usat algun tipus d'abonament i el 31%, la tarifa d'anada i tornada.
33
per cent dels clients
durant aquest primer any han aprofitat les tarifes promocionals de Renfe.
500.000
cotxes
o 19.000 busos és l'equivalent –en costos socials i mediambientals– al transport dels viatgers de l'Avant.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.