Infraestructures i serveis

infraestructures

Ryanair amenaça de retallar més encara a Girona

Pressiona la Generalitat perquè retiri una taxa mediambiental que aplicarà al Prat, on sí preveu créixer

La forta davallada de vols de Ryanair a l'aeroport de Girona pot fins i tot augmentar més encara. L'aerolínia irlandesa torna a l'estratègia de l'amenaça per pressionar la Generalitat. El director comercial de Ryanair, David O'Brien, va aprofitar ahir la presentació de les novetats per a la temporada de l'hivern que ve al Prat per criticar la nova taxa mediambiental que vol implantar el govern català a l'aeroport barceloní i avisar de les “possibles repercussions” que podria comportar en l'activitat de la companyia no només al Prat sinó també a Girona i Reus. De fet, però, tot i que va alertar d'una possible reducció de 20 freqüències setmanals si la taxa tira endavant, de moment la previsió de Ryanair és continuar creixent al Prat: la presentació d'ahir era per anunciar un increment de l'oferta del 16%.

“Pròximes setmanes”

En canvi, sobre la programació de Girona i Reus també per l'hivern que ve, O'Brien va dir que encara està en fase de preparació i que la decisió es prendrà “en les pròximes setmanes” depenent de com vagin les converses amb el govern català, i va remarcar que en aquests dos aeroports només Ryanair pot fer negoci i satisfer les necessitats locals. I va deixar clar que la taxa no els “encoratja a créixer” a Catalunya, que l'aerolínia de baix cost concep com un “negoci total” encara que la taxa només s'apliqui al Prat. Quan li van preguntar sobre la possibilitat d'abandonar els aeroports de Girona i Reus per centrar-se al Prat, es va limitar a contestar amb un “tot és possible”.

Ryanair ja ha reduït dràsticament el nombre de vols a Girona les últimes temporades. Fa poc ha engegat la temporada d'estiu amb només 44 rutes –a ple estiu s'arribarà a les 49– quan l'any passat n'oferia 65. I aquest hivern només va operar 19 rutes, tres menys que l'any anterior. Ara l'amenaça és baixar encara més l'hivern que ve.

El nou impost

L'objecte de la nova queixa de Ryanair és el nou impost ambiental a l'aviació comercial que només afectarà el Prat. Aprovat pel govern al febrer, està en tramitació al Parlament. O'Brien, que va qualificar l'impost d'“estúpid, discriminatori i il·lògic”, va xifrar en mig milió d'euros anual l'impacte de la taxa en els costos de Ryanair.

Multa a l'aeroport per les carències de seguretat

CCOO va informar ahir que, després de les denúncies presentades per aquest sindicat, la Inspecció de Treball ha multat amb més de 4.000 euros l'aeroport Girona Costa Brava per haver fet cas omís als seus requeriments. CCOO explica que en aquestes denúncies es requeria l'empresa a corregir diverses irregularitats en relació amb el servei de salvament i extinció d'incendis, centrals elèctriques i servei de pista i plataforma.

Des d'Aena van assegurar ahir que l'aeroport gironí no té cap constància de cap notificació de cap multa.

CCOO va denunciar públicament el 20 de març “la precarietat de mitjans, tant humans com tècnics, disponibles al servei de salvament i extinció d'incendis”. Aena va contestar-los que a les instal·lacions de Vilobí se superaven de molt els mínims que requereix la normativa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.