Infraestructures i serveis

Mobilització a Tarragona per a la millora de l'estació de tren

Govern i oposició aproven una moció conjunta per reclamar les obres i anuncien una manifestació

L'alcalde diu que amb el que costen 1,5 quilòmetres de TAV es resoldrien els problemes ferroviaris

Si no hi ha una resposta immediata per part del Ministeri de Foment i d'Adif per fer front a les reclamades millores a l'estació ferroviària de Tarragona, l'Ajuntament cridarà a una mobilització ciutadana. Una gran manifestació que, segons va avançar ahir el regidor de Territori, Carles Castillo, es podria convocar en el termini d'un mes. Així ho va dir en acabar un ple municipal que va servir perquè, per primera vegada, tots els partits amb representació municipal – el PSC, CiU, el PP i ICV-EUiA– aprovessin per unanimitat una moció conjunta en què s'insta Foment i Adif “a resoldre de forma urgent i prioritària” l'inici de la segona fase de les obres a l'actual estació de tren, que han de servir per eliminar les barreres arquitectòniques i posar fi als greus problemes d'accessibilitat, ja que a les andanes tan sols s'hi pot arribar per les escales, sense cap alternativa per a persones amb mobilitat reduïda.

Carles Castillo va avançar que si no n'hi ha prou amb l'aprovació d'aquesta moció conjunta, també elaboraran un manifest, que convidaran a signar a nombroses entitats i institucions del territori, i convocaran la mobilització.

En la moció també s'insta el ministeri que la implantació de l'ample de via europeu s'aprofiti “per recentralitzar el pas de tres regionals de velocitat alta, trens de mitjana distància i trens d'alta velocitat de llarga distància pel centre urbà” –a través de la fórmula del bypass o intercanviador–, i també que es garanteixi un trajecte ràpid, “d'uns quaranta minuts”, des de Tarragona fins a Barcelona, amb trens de velocitat ràpida, tal com ja es pot fer des de Lleida i Girona.

“Hem tingut molta paciència”, va dir l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros. Segons ell, “amb el que costen un quilòmetre i mig de TAV, uns catorze o quinze milions d'euros”, es podrien resoldre totes les demandes ferroviàries de la ciutat: “la modificació de l'estació de tren, la connexió de la ciutat amb les platges i l'eliminació dels aparcaments de mercaderies en zones urbanes”.

LA FRASE

Amb el que costen 1,5 quilòmetres d'AVE es resoldrien les demandes ferroviàries de la ciutat
Josep Fèlix Ballesteros
Alcalde de Tarragona

Unanimitat també pel Joan XXIII

El ple de Tarragona també va aprovar ahir per unanimitat una moció conjunta per reclamar a la Generalitat l'ampliació a 24 hores del servei d'hemodinàmica de l'hospital Joan XXIII “de manera immediata”. Està previst que el conseller de Salut, Boi Ruiz, anunciï aquest dijous des de Tarragona la data d'obertura ininterrompuda del servei d'hemodinàmica del Joan XXIII i del mateix servei a Lleida i a Girona. Malgrat això, ahir tots els grups de Tarragona van lamentar que l'ampliació arribi tard, ja que el ple municipal ja havia aprovat una proposta similar –del PP– l'any 2013. “En aquests dos anys hi ha hagut 150 famílies que s'han hagut de desplaçar a Barcelona”, va destacar el regidor del PP Jordi Roca. “Volem que el conseller Boi Buiz concreti com es posarà en marxa aquest servei, i no sols doni una data; també volem que ens tracti amb més lleialtat institucional quan es doni un cas com la mort del veí de Torreforta, i no haver-li d'anar al darrere”, hi va afegir el socialista Javier Villamayor, regidor de Serveis a la Persona de Tarragona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.