Infraestructures i serveis

Un debat mostra el suport a una consulta popular sobre la variant de la Bisbal

Diverses entitats del territori van convocar ahir al vespre un debat públic sobre la variant de la Bisbal, el qual va portar unes quantes desenes de persones al Teatre Mundial. En el torn de preguntes, diversos ciutadans –i també algun dels ponents– van donar suport a la idea d'organitzar una consulta popular entorn d'aquesta infraestructura, i si bé els organitzadors van afirmar que intentaran portar-la endavant, també van destacar que l'Ajuntament per ara no ha respòs els seus escrits. De fet, el govern de l'Ajuntament de la Bisbal –i també el de Corçà– van ser els grans absents en el debat, ja que no hi van enviar cap representant. Sí que hi eren Josep Sala, alcalde de Forallac, i Salvi Casas, tinent d'alcalde de Cruïlles. Tots dos van coincidir a afirmar que continuaran lluitant per evitar el projecte de la variant sud. Com a tècnics, hi havia Núria Vidal, representant a les entitats, la qual va demanar que la gent es mobilitzés per aturar l'autovia. Claudi Racionero, tècnic ambiental, va afirmar que no hi havia motius per descartar l'opció nord; mentre que el tècnic de mobilitat, Ole Thorson, va reclamar més apostes per altres mitjans de transport fora del vehicle privat. Joan Martínez Alier, catedràtic d'economia ecològica, va opinar que donar a escollir entre l'opció nord i la sud era «enfrontar la gent».

Diners per a l'N-260

D'altra banda, el Ministeri de Foment va posar a licitació ahir obres per valor de 14,6 milions d'euros per millorar diversos trams de l'A-26 i l'N-260 en tot el seu traçat de Portbou a Ripoll –passant per Olot i Besalú–, incloent-hi onze túnels.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.