Serveis

barcelonès

Només un 10% del públic del Camp Nou torna a casa en metro

TMB diu que la dada no justifica la prolongació del servei, que també descarta en partits i actes extraordinaris

L'Espanyol-Barça, una altra prova després que dimecres no hi hagués incidències

Només entre un 10% i un 12% dels assistents als partits del Barça al Camp Nou tornen habitualment a casa en metro. Aquesta, si més no, és la dada concloent que ha fet pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per justificar la decisió de deixar de prolongar el servei com feia fins ara després de partits que, com el de dimecres contra l'Osasuna, acaben pràcticament a mitjanit, l'hora en què tanca el suburbà els dies entre setmana.

“Tant de bo la majoria dels assistents anés a l'estadi en transport públic; si fos així probablement no s'hauria inclòs la mesura dins el pla de racionalització del servei”, indiquen fonts consultades de TMB, que troben “escassa” la quantitat de, com a molt, 10.000 o 12.000 usuaris per “justificar l'obertura especial de tota una xarxa amb 140 estacions”. Una prolongació de servei, a més, que fins ara calia negociar cas per cas amb el comitè d'empresa de TMB, i que “té un cost d'entre 30.000 i 35.000 euros per hora”. Per això mateix TMB ja ha refermat que, en el futur, “internament” no preveu fer cap excepció, tampoc en partits extraordinaris.

Dimecres, per exemple, entre les deu de la nit i l'hora de tancament, passada la mitjanit, a les cinc estacions més properes al Camp Nou (Collblanc i Badal de la línia 5, que es va reforçar amb un tren especial des de les onze, i Les Corts, Maria Cristina i Palau Reial de la línia 3, que des de dos quarts de deu es va reforçar amb dos trens més) van agafar el metro un total de 7.195 persones, quan l'assistència a l'estadi va ser de 64.126. Això seria un 11%. Moltes desenes més, això sí, van quedar sense poder-lo agafar i, malgrat els avisos informatius que s'havien fet les últimes setmanes a través de diversos canals, es van concentrar passada la mitjanit davant les boques de metro, on personal de reforç de TMB els informava que el servei havia tancat. En tot cas, ni l'empresa ni el Barça, que no s'ha volgut pronunciar sobre la mesura perquè entén que sobrepassa el seu àmbit, van registrar cap queixa ni incidència destacada.

Segons TMB, el nombre de persones que van al camp en bus és molt menys massiu i difícil de calcular, com a mínim pel que fa a les línies regulars, que acaben el servei a les 23 h. Els busos especials fins al centre que, com dimecres, es van posar després del partit s'estima que transporten, en total, unes 500 persones més. A més, cal recordar que el Trambaix sí que té servei fins passades les dues de la matinada.

El transport públic metropolità, en tot cas, tindrà diumenge vinent una segona prova de foc amb l'Espanyol-Barça, amb el petit avantatge que és a dos quarts de deu de la nit i no a les deu com s'havien jugat altres partits de lliga aquesta temporada, un avançament que TMB veu “intel·ligent per aprofitar la capacitat de transport” tant de les línies de metro com de les urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat, que arriben a prop de l'estadi de Cornellà-el Prat.

LA XIFRA

30.000
euros
costava, pel cap baix, allargar una hora el servei de metro després de grans esdeveniments lúdics o esportius.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.