Infraestructures i serveis

Comencen les obres a l'estació de trens de Vic dos anys després del foc

El projecte inclou la recuperació del bar i el condicionament d'un antic magatzem com a sala d'espera de l'estació

Tornarà a tenir lavabos públics

Adif i Renfe han desencallat aquest mes d'octubre dues de les intervencions que tenien aturades des de feia més temps a la línia de Puigcerdà. D'una banda, el dia 6 Adif va reprendre les obres a l'estació dels Hostalets de Balenyà, aturades el febrer del 2013 després que a partir d'una reparació que havia de ser menor a la teulada es van detectar problemes d'estructura a l'edifici, i es va clausurar. D'una altra banda, ja han començat les obres de reforma al bar de l'estació de Vic, tancat des del 12 de setembre del 2012 a conseqüència d'un incendi. Ha estat, per tant, més de dos anys tancat. A principi de la setmana passada, una empresa de mudances va començar a retirar el mobiliari que encara hi havia des d'aleshores, amuntegat a dins. Les obres s'allargaran tres mesos.

La rehabilitació del bar de l'estació de Vic se la va adjudicar al juny l'empresa Fuentes y Ariza, SA, per un import de prop de noranta mil euros. El projecte inclou no només la recuperació del bar, sinó també el condicionament d'un antic magatzem com a sala d'espera de l'estació, que no en tenia. Els usuaris s'han queixat sempre d'aquesta mancança, ja que entre altres incomoditats obliga a esperar el tren a la intempèrie, havent de suportar baixes temperatures a l'hivern. Ara les funcions de sala d'espera les fa el vestíbul que hi ha entre els torns d'accés i les escales que baixen a les andanes. Per acabar-ho de complicar, des que hi va haver l'incendi del bar, l'estació de Vic no ha disposat de lavabos per als usuaris, ja que van quedar afectats com a part del recinte que es va haver de clausurar.

Renfe ha lamentat la demora en l'inici de les obres però ho ha atribuït als processos administratius que comporta qualsevol intervenció en un equipament de titularitat pública. Des del sinistre, el primer any va ser de gestions amb la companyia asseguradora. I el segon, per a la redacció del projecte i la licitació de les obres.

Membres del grup Perquè no ens Fotin el Tren van lliurar al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, un document en què reivindiquen la “racionalització” dels horaris de la línia R3. Va ser aprofitant una trobada que el conseller va mantenir amb alcaldes d'Osona al Consell Comarcal. Abans d'entrar, el conseller va parlar uns minuts amb els representants del col·lectiu, a qui va insistir que confia que el 2016 pugui començar el desdoblament per trams de la línia de Puigcerdà.

Pel que fa als horaris, Perquè no ens Fotin el Tren subratlla que “és fonamental la puntualitat per generar confiança en el tren”. El grup proposa reajustaments horaris per fer coincidir arribades amb els fluxos més lògics –d'estudis o laborals– i potenciar el servei a Ripoll, entre altres peticions.

LA DATA

12.09.12
Dia de l'incendi que va cremar el bar de l'estació de trens de Vic, que ha estat més de dos anys tancat

LA XIFRA

90.000
euros.
És la quantitat per la qual s'han adjudicat les obres a l'empresa Fuentes y Ariza, SA.

Foment farà ascensors a Mollet i Granollers

El Ministeri de Foment instal·larà durant l'any que ve ascensors per facilitar el canvi d'andanes a les persones amb mobilitat reduïda a les estacions de Mollet-Sant Fost i Granollers-Centre, de les línies R2 i R8, i a Mollet-Santa Rosa, de l'R3.

A Mollet-Sant Fost, que té un volum de 3,8 milions de passatgers l'any, s'hi invertiran 2,2 milions d'euros en la construcció d'un pas inferior entre les andanes amb ascensors. La inversió es reparteix entre els 1,5 milions d'euros que es gastaran durant l'any que ve i els 550.000 euros, l'any 2016.

A Granollers-Centre la inversió serà d'1,1 milions d'euros i inclou la instal·lació de tres ascensors que connectaran amb l'actual pas subterrani entre les vies.

Tot plegat forma part del pla d'obres que Foment preveu fer a 69 estacions de tren catalanes, la majoria dels voltants de Barcelona, fins al 2015 amb una inversió de més de dos-cents milions d'euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.