Infraestructures i serveis

Reus i Tarragona exigeixen el servei de bus universitari

Els ajuntaments aposten per connectar els campus de Catalunya, Sescelades i Bellisens de cara al curs 2015/2016

El govern reusenc també es compromet amb la terminal de creuers

Ciutats que són a tocar, però amb una mobilitat que “és un desastre”. Són paraules de l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, durant la compareixença de la segona comissió bilateral entre la capital del Baix Camp i Tarragona que es va fer ahir a l'institut Pere Mata. Precisament, aquest va ser un dels punts més destacats de la reunió: exigir a les administracions de l'Estat i de la Generalitat solucions factibles per millorar la mobilitat ferroviària i amb autobús.

Tant l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, com el seu homòleg de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, han traslladat al director general de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) la necessitat de facilitar la connexió entre els campus universitaris de Bellisens (a Reus), Sescelades i Catalunya (a Tarragona).

Si en la primera comissió bilateral es va parlar de la possibilitat que els autobusos municipals de Reus i Tarragona arribessin fins als campus universitaris, en aquesta s'han concretat algunes qüestions per aconseguir-ho. Tal com va reconèixer l'alcalde de Tarragona, els principals esculls són tres. En primer lloc, existeix una llei del Parlament de Catalunya que impedeix a les línies municipals superar el llindar de la població. En segon lloc, i també important, es poden trobar amb les reticències dels operadors privats que tenen l'adjudicació del servei de bus. I en tercer lloc qui decideix les mesures de mobilitat és l'ATM, és a dir, la Generalitat de Catalunya.

Ambdues ciutats voldrien implantar la connexió d'autobús com més aviat millor i Ballesteros s'ha fixat com a objectiu plausible que estigui en marxa de cara al curs vinent. No obstant això, les competències no són municipals, i per això els dos alcaldes han parlat amb el director general de l'ATM, que ha d'analitzar la situació i donar una resposta.

En qualsevol cas, Reus i Tarragona proposen una modificació normativa que permeti a les empreses públiques d'autobús arribar puntualment als campus universitaris, i de manera provisional proposen que hi hagi un sistema de freqüències, cada deu o quinze minuts, en lloc d'uns horaris fixos.

LES FRASES

Tenim un problema molt gros en mobilitat i l'hem de resoldre
Carles Pellicer
alcalde de reus
Els creueristes no només arribaran a la Tàrraco romana
Josep Fèlix Ballesteros
alcalde de tarragona

Front comú de les ciutats amb el tercer fil

L'altra mobilitat que preocupa Reus i Tarragona és la ferroviària. En aquest sentit, s'ha acordat fer arribar una carta conjunta al Ministeri de Foment per demanar que s'acceleri la construcció del tercer fil i que aquest projecte sigui provisional. D'altra banda, els alcaldes consideren que per aplicar eficaçment el servei de rodalies al territori cal construir els baixadors de Bellisens i a les zones de Ponent i Llevant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.