Urbanisme

El Trambaix i 660 pisos ocuparan l'avinguda sorgida pel cobriment de les vies del tren a Sant Feliu

La nova avinguda posarà fi a l'actual partició de la ciutat en dues parts

«Una molt vella reivindicació ciutadana.» D'aquesta manera va definir l'alcalde de Sant Feliu, Juan Antonio Vázquez, el cobriment de les vies del tren. En l'acte de presentació del pla, Vázquez va destacar que aquest projecte permetrà «crear una nova centralitat a la ciutat». Un nou espai que deixarà lloc a 660 habitatges, dels quals un 40% seran de protecció oficial, i que possibilitarà també l'allargament del Trambaix, que arribarà plenament al municipi amb la construcció de dues parades més.

El nou parc d'habitatges, que suposarà 59.500 metres quadrats de sostre residencial, es disposarà en múltiples blocs al llarg de la nova avinguda, que tindrà 1,3 quilòmetres de llargada i travessarà d'una punta a l'altra la ciutat. Aquesta nova via urbana tindrà una amplada d'almenys 40 metres i dos carrils de circulació, com a mínim.

Un dels grans avantatges del cobriment serà la fi de la divisió en què les vies del tren parteixen ara la ciutat. D'aquesta manera, desapareixerà el pas a nivell que uneix les dues parts de la vila. Un fet que va remarcar el conseller Nadal, que es va mostrar especialment satisfet de posar fi a «un pas a nivell dramàticament conflictiu que ens dóna ensurts amb freqüència», en referència als diversos accidents mortals que hi ha hagut històricament en aquest punt de la capital del Baix Llobregat.

Les obres, que han de començar el 2011 i que s'allargaran fins al 2013, seran finançades entre les tres administracions que van acordar tirar endavant el projecte l'any 2006. El Ministeri de Foment pagarà el 50% dels costos, del voltant dels 100 milions d'euros, mentre que l'altra meitat quedarà repartida entre el Departament de Política Territorial de la Generalitat i l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat. A més a més, la prolongació del tramvia suposarà uns costos afegits de 18 milions d'euros més.

La urbanització de la nova àrea, que s'ha de fer entre el 2013 i el 2015, va ser criticada ahir pel principal grup de l'oposició al municipi, ICV, que malgrat tot va votar en el seu dia a favor de la proposta. Jordi San José, cap d'ICV a Sant Feliu, va lamentar que el percentatge d'habitatge protegit dels nous pisos no arribi, almenys, al 80% i va criticar que els ingressos per la construcció d'habitatges privats serveixin a l'Ajuntament per finançar el cobriment.

El nou pla d'ordenació començarà amb un programa de participació ciutadana. El consistori ha fet arribar a tots els domicilis de Sant Feliu un qüestionari per saber com la ciutadania creu que s'haurà de configurar la nova zona en aspectes de mobilitat, habitatge o aparcament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.