Urbanisme

Blanes posarà a licitació els dos aparcaments subterranis nous al maig i les obres començaran passat l'estiu

Estaran situats al passeig de mar i a la plaça de l'Onze de Setembre

El mes de març de l'any passat el govern municipal va presentar els estudis de viabilitat d'aquests dos aparcaments, i va assegurar que la seva intenció era posar a licitació la construcció abans de l'estiu per començar les obres un cop passés la temporada turística. No obstant això, la dificultat de trobar empreses interessades va aturar el procés i l'ha endarrerit un any, tot i que les converses per trobar interessats no s'han aturat. Ara, el regidor d'Urbanisme, Carles Gibert (CiU), ja ha avançat que la intenció del govern és posar a licitació la construcció d'aquests aparcaments el proper mes de maig. D'aquesta manera, l'obra al passeig de Mar podria iniciar-se després de l'estiu i estar llesta per a l'estiu següent. La prioritat de l'Ajuntament sempre ha estat que aquest nou aparcament al passeig sigui una ampliació de l'actual i no un de nou.

Tot i aquest anunci, el govern no ha informat si hi ha hagut canvis substancials respecte a la informació facilitada fa més d'un any. Aleshores es va anunciar que l'adjudicació dels dos aparcaments es faria conjuntament, i que l'empresa que fes l'obra havia de fer primer el pàrquing de primera línia de mar i, un cop acabat, l'altre.

15 milions d'euros i 550 places

El cost aproximat dels dos aparcaments volta els 15 milions d'euros (8,4 el del passeig i 6,75 el de la plaça), segons va assenyalar fa un any el govern municipal. En el cas del pàrquing de primera línia de mar, tindrà 280 places i ocuparà el tram del passeig que va des del carrer Ample fins al passatge de Bonaventura Puig. Hi havia dues opcions plantejades, que aquest aparcament fos una continuació de l'actual, o que fos independent. Pel que fa a l'aparcament de l'Onze de Setembre, en principi havia de tenir 270 places, amb la possibilitat de fer-ne 100 més. Estaria situat en el tram entre l'avinguda de la Pau i la Riera. La construcció es faria en dues fases. A la primera es construirien 135 places, i a la segona, un cop el CEIP Sa Forcanera, actualment en barracons a la plaça, es traslladés a la nova ubicació, es construirien les altres 135 places que completarien el pàrquing. L'estudi de viabilitat també obria la possibilitat, aprofitant el desnivell existent en el terreny, de construir una planta per sobre, d'unes cent places més.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.