Infraestructures i serveis

mobilitat

mobilitzacions

Campanya perquè es creï l'ATM a les comarques centrals

Perquè No ens Fotin el Tren recollirà signatures i les entregarà al Síndic de Greuges perquè insti el govern a desplegar del tot l'Autoritat Territorial de Mobilitat a la zona

En l'apartat ferroviari s'hi hauria d'incloure el Ripollès

El col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren ha engegat a través d'altres plataformes d'usuaris del transport públic ferroviari, com són Trens Dignes Ebre-Priorat i Trens Dignes Lleida, una campanya de recollida de firmes per tal que es pugui crear l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a la zona de l'Ebre i la Catalunya Central, així com acabar de desplegar la de la zona de Lleida: “Una ATM és una taula on es troben les diverses administracions, plataformes ciutadanes que defensen el transport públic i les empreses que ofereixen els serveis i discuteixen sobre aspectes relacionats amb aquesta temàtica. És una eina clau perquè escolta, permet participar a la gent del territori i busca solucions a temes com poden ser el descontrol i la desconnexió d'horaris entre l'autobús i el tren o el fet que se sobreposin serveis. Permet reordenar el transport públic i ara no la tenim”, explica Montse Ayats, de la plataforma Perquè No ens Fotin el Tren, que des del 2013 reclama millores per a l'R3.

Així doncs, durant el pròxim trimestre es recolliran signatures –es pot trobar el formulari i les instruccions al lloc web www.pqnoensfotintren. wordpress.com– i es faran arribar de manera digital o presencial al síndic de greuges, Rafael Ribó: “Com que és una llei que existeix però no s'ha desplegat del tot, demanem al síndic que actuï a una petició de la ciutadania.”

L'ATM a les comarques centrals es va començar a desenvolupar al Bages, però, tot i que hi havia la intenció que s'ampliés a més comarques, aquest desplegament va quedar en fase embrionària i no s'ha arribat a produir.

El cas de l'R3

Malgrat que la petició és perquè es creï l'ATM a les comarques centrals, l'articulació de la xarxa ferroviària de l'R3 fa imprescindible que s'hi tingui en compte el Ripollès: “Amb el tren, Osona no s'articula cap a la Catalunya Central, sinó cap a Ripoll, i seria clau que entrés en la nova ATM”, diu Ayats.

Una altra de les reivindicacions de Perquè No ens Fotin el Tren és aconseguir una integració tarifària real per als usuaris del Ripollès, que avui han d'utilitzar dos bitllets per baixar a Barcelona i moure's per la capital.

LES FRASES

És una eina clau, ja que permet participar i busca solucions a temes com ara el descontrol d'horaris entre el bus i el tren
Amb el tren, Osona s'articula cap al Ripollès i seria clau que aquesta comarca entrés a l'ATM
Montse Ayats
coordinadora perquè no ens fotin el tren
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]