Comunicació

zàping

TVE: sense publicitat, més audiència

Ni cotxes, ni joguines, ni perfums, ni refrescos: ni un anunci a TVE. I el que havia de ser l'apocalipsi per a la televisió pública espanyola resulta que és el paradís de les audiències. El primer cap de setmana sense publicitat, La 1 ha augmentat la quota de pantalla significativament i ha estat líder tots tres dies, tant a Catalunya com a tot l'Estat. L'equació fins ara era simple: bones audiències volia dir poder vendre els minuts de publicitat a les marques comercials a un preu més elevat. De què li serveix, a TVE, tenir bones audiències si la publicitat se n'ha d'anar a les cadenes privades, que veuen com perden audiència en favor de la pública? TVE es posiciona en el mercat com una cadena sense interrupcions, amb pel·lícules que es poden veure com al cine, tot un luxe, sense temps ni per anar a fer un pipí. L'espectador hi surt guanyant, i aquests dies de Nadal, amb una oferta molt familiar, TVE ha arrasat. A les privades els ha sortit malament la jugada? Estem en època de transició i s'ha de veure si només amb TDT TVE mantindrà l'avantatge, més fragmentat, això sí. Qui hi perdrà realment? Els anunciants i les agències de publicitat? El que sí que s'ha de felicitar és l'equip de màrqueting de TVE, amb les promocions emeses aquests dies: la ficció, com la vida, ha de ser vista com una línia contínua. De principi a fi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.