Comunicació

El Cercle Català de Negocis denuncia que Catalunya Ràdio li “veta” falques

El Cercle Català de Negocis (CCN) ha denunciat que Catalunya Ràdio “censura” els espots de la campanya Els beneficis de la independència. L'associació empresarial sense ànim de lucre volia contractar a l'emissora pública la difusió d'una sèrie de quatre falques publicitàries en les quals es posen exemples econòmics –en relació amb la nòmina, les pensions, les pimes...– sobre els beneficis d'un estat propi. Després de 48 hores d'haver fet la sol·licitud, la direcció comercial de Catalunya Ràdio va notificar al Cercle Català de Negocis que no els podien contractar l'emissió de les falques perquè el missatge dels espots expressava una idea i un contingut polítics. El president del CCN, Ramon Carner, va explicar que estan “perplexos” i “molt sorpresos” de la decisió de Catalunya Ràdio, i considera que l'emissora “no actua com a ràdio nacional dels catalans”. Per Ramon Carner, els anuncis proposen “idees econòmiques, no polítiques, i l'economia és transversal”.

Fonts de Catalunya Ràdio van explicar que “en cap cas es pot parlar de censura”, sinó que “com a mitjà públic” s'han de regir per les normes de publicitat del Consell de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), les quals prohibeixen espots que facin difusió d'idees de contingut polític, filosòfic, religiós i de publicitat subliminal”.

El CCN va iniciar fa tres mesos aquesta campanya per “conscienciar el ciutadà” i els espots s'han emès en ràdios privades com ara RAC1, RAC105, Ràdio Tele Taxi i Flaix FM i Ràdio Flaixbac. La mateixa campanya es podrà escoltar des d'avui a la cadena SER. En aquest temps de difusió, el CCN ha observat un “salt qualitatiu” de visites al web: www.ccn.cat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.