Comunicació

Catalan News Agency, el servei en anglès

Per explicar Catalunya al món en el procés d'internacionalització de l'agència, l'Agència Catalana de Notícies, l'ACN, ha endegat un servei nou, la Catalan News Agency (CNA). Amb aquesta agència, es pretén explicar Catalunya a l'estranger des d'una òptica catalana, “que la premsa estrangera no s'informi només a través dels mitjans de Madrid”. El director, Saül Gordillo, va detallar que no es tracta de cap traducció automàtica de la versió catalana, sinó que els periodistes de l'ACN escriguin la informació i la contextualitzin pensant en els mitjans de comunicació internacionals i pensant en què els pot interessar de Catalunya: afers d'economia, investigació, recerca, política, gastronomia... “És una manera d'ajudar a entendre la realitat catalana”, explica Gordillo, i hi afegeix que aquest servei nou és una aposta estratègica de futur, “per obrir-nos”. El servei de notícies en anglès www.catalannewsagency.com conté tres parts: un diari digital que recull les notícies principals del dia, un bloc d'opinió, el Catalan Views, i un butlletí electrònic quinzenal.

A més, hi ha hagut accions amb relació al procés d'internacionalització de l'agència i l'ACN ha establert convenis i acords amb altres agències, com la italiana Ansa, l'estatal EFE, l'anglosaxona Reuters i la francesa France-Press, a més de la cadena balear IB3 i de l'Axencia Galega de Noticias. Enguany l'ACN va potenciar la informació internacional amb les delegacions de Nova York, París, Londres i Berlín, que s'afegien a la de Brussel·les i Madrid.

Web i llibre d'estil nous

A més, amb motiu del desè aniversari, l'ACN ha renovat el lloc web www.acn.cat. Segons l'agència, amb la versió nova es millora l'ús, s'agilita la navegació, es guanya transparència i es facilita el servei als mitjans abonats. L'ACN també ha presentat el llibre d'estil, elaborat per la subdirectora de l'ACN, Anna Nogué, i la professora de l'Incom, Carme Farré. És un manual que recull la identitat i les normes ètiques que defineixen el model i la filosofia de l'agència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.