Milloren el transport públic a l'Ebre amb una línia nova i reforçant-ne sis més
La direcció general de Transport Terrestre preveu implantar-hi el sistema d'integració tarifària a final del 2010
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va posar en marxa ahir set actuacions de millora del transport públic per carretera a les comarques del Montsià, el Baix Ebre i la Ribera d'Ebre, amb l'objectiu d'incrementar l'oferta per garantir les connexions entre les capitals comarcals i els municipis de l'entorn, així com les comunicacions més locals. Amb aquestes actuacions, que suposen una inversió global de 214.048 euros, es pal·lia una mica el dèficit de transport públic a les Terres de l'Ebre. «El transport públic era una de les mancances del territori en què no havíem avançat, però els serveis que entren en funcionament avui [ahir per al lector] suposen una millora clara i esperem en el futur anar reconduint una de les nostres assignatures pendents», va manifestar el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó.
Les sis línies que s'han reforçat més la nova que comunica Poblenou amb Amposta formen part del pla de viatgers de Catalunya i s'afegeixen a la línia que ja es va reforçar l'estiu passat entre Tortosa i Alcanar, que en mig any ha incrementat en 30.000 els usuaris.«Amb aquests serveis haurem executat un 40% del que hi ha previst al pla de viatgers», va dir el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, que va presentar les línies de bus als alcaldes de l'Ebre i els agents socioeconòmics.
Pel que fa a la línia de bus de Poblenou a Amposta, té una parada intermèdia a la Ràpita i comunica les dues localitats en 30 minuts. En el cas del servei entre els Muntells i Amposta s'allargarà fins als Eucaliptus. A més des d'ahir és possible anar des de Riba-roja d'Ebre fins a Tortosa, amb un transbordament a Móra d'Ebre. Tot i que són dues companyies diferents les que tenen la concessió dels dos trajectes, ara a més d'augmentar el nombre de viatges han coordinat els horaris.
Integració tarifària
«Caldria una fórmula d'integració tarifària ja en els serveis entre Tortosa i Móra d'Ebre i Móra i Riba-roja», va dir Villalante. Amb tot el sistema d'integració tarifària, que ja està en marxa al Camp de Tarragona, no es posarà en funcionament fins a final del 2010 o principi del 2011 a les Terres de l'Ebre, segons va explicar el director general de Transport Terrestre. «Per oferir competitivitat davant del cotxe, el transport públic ha de tenir xarxa, és a dir, ha de ser una integració de línies i de serveis ferroviaris», va assenyalar Villalante. Quant a les actuacions del pla de viatgers que queden pendents, el director general de Transport Terrestre va concretar que s'ha de millorar la línia de Deltebre a Amposta; la de Gandesa a Tortosa i la de Móra d'Ebre a Falset, entre d'altres. Un altre servei que estan estudiant Política Territorial i Obres Públiques i l'Ajuntament de Tortosa és la connexió entre Tortosa, el polígon industrial Baix Ebre i Campredó.
ELS SERVEIS
Millora de les connexions amb Amposta
Servei semidirecte entre Poblenou i Amposta (amb parada a Sant Carles de la Ràpita). La línia tindrà 4 viatges al dia
Prolongació de la línia els Muntells-Amposta fins als Eucaliptus i augment del nombre d'expedicions
Millora connexions amb Tortosa
S'incrementa un 66% l'oferta actual a la línia Alfara de Carles-Roquetes-
Tortosa. Hi haurà 3 autobusos d'anada i 3 de tornada
8 expedicions més entre Tivenys-Bítem-
Tortosa. En total hi haurà 12 expedicions
5 expedicions més a la línia Vinallop-Tortosa. 13 viatges en total
Millora connexió Ribera d'Ebre i Baix Ebre
2 sortides més de Tortosa a Móra d'Ebre (1 anada i 1 de tornada)
2 expedicions d'anada i 2 més de tornada entre Riba-roja i Móra d'Ebre
La línia de Tortosa a Móra d'Ebre i la de Móra a Riba-roja d'Ebre estan coordinades, de manera que es pot enllaçar d'una a l'altra
Inversió
214.048 euros anuals (171.200 euros el 2009)