Sant Adrià prioritzarà els vianants i els ciclistes en el projecte de millora del pont de l'N-II i el seu entorn

El pla inclou la connexió amb rampes de la Rambleta i el parc de la Pollancreda

El pas subterrani que connecta el passeig de la Rambleta i el parc de la Pollancreda, a banda i banda del pont de l'N-II, la porta d'entrada a Sant Adrià, en breu passarà a ser història. L'Ajuntament s'ha proposat «pacificar» l'entorn d'aquesta via i això implica «l'eliminació» de l'accés subterrani que hi ha actualment. El responsable d'Urbanisme de l'Ajuntament adrianenc, Joan Callau (PSC), considera que l'opció de tapar el pas és encertada ja que es tracta d'un punt «llarg i insegur».

El projecte, que es començarà a executar al llarg d'aquest any, prioritzarà també la mobilitat a peu o en bicicleta. I és que l'Ajuntament ha previst la construcció d'unes rampes o talussos que connectaran les dues parts que a hores d'ara estan separades pel pont: el passeig de la Rambleta i el parc de la Pollancreda. «El pont és una de les entrades del municipi. L'entorn és molt agressiu i ni vianants ni ciclistes poden passar bé», assegura Callau, que destaca del projecte la seva funció «d'ordenació» de la via pública. «Es tracta d'ordenar el pas de vianants i fer la zona més amable», considera.

Un altre aspecte que es modificarà serà el nombre de carrils de la carretera en el traçat urbà, que passarà a tenir-ne quatre (dos en cada sentit), en comptes de sis. També es construirà un carril bici, s'ampliaran les voreres i es crearà un accés per als vehicles amb l'objectiu de descongestionar el carrer de Rafael de Casanova. El projecte té un cost d'1,3 milions, que provenen de la Generalitat, a través de la llei de barris.

El pas subterrani, punt polèmic

L'Ajuntament de Sant Adrià ja ha presentat la proposta als veïns. Un dels punts que s'han discutit més és si s'ha d'eliminar o no el pas de sota de la carretera, que alguna vegada ha estat escenari d'incidents. Per Agustí Gallart, veí del barri i membre de l'Ateneu Adrianenc, «tapar» el pas no «soluciona el problema d'inseguretat». «Estic totalment d'acord a humanitzar el pont i fer-lo més atractiu, però l'eliminació del pas subterrani és l'opció còmoda que no afronta de cara el problema», explica. Gallart també considera que la proposta de reurbanitzar ara el pas és «faraònica». «Fa la sensació que a l'Ajuntament li sobren els diners», assegura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.