El Liceu recupera l'òpera «El rapte en el serrall» de Mozart, com un cant a la llibertat i a l'amor

Des d'avui i fins al 23 d'abril, el Gran Teatre del Liceu preveu nou representacions d'El rapte en el serrall, de W.A. Mozart, una coproducció del Théâtre Royal de la Monnaie de Brussel·les i l'Oper Frankfurt amb direcció musical d'Ivor Bolton i direcció d'escena de Christof Loy. Aquest títol, estrenat a Viena el 1782, es va veure per primer cop al Liceu al 1928. L'última representació a Barcelona d'aquesta òpera celebrada de Mozart va ser al 1984, ara ja fa 26 anys. Christof Loy planteja una posada en escena diferent a la tòpica d'enfrontament de cultures entre Orient i Occident, tot i que la peça se situï a Turquia. Pel director d'escena, aquest llibret «tracta de l'amor i de les situacions amoroses en què algú es torna estrany als ulls de la seva parella». Die Entführung aus dem Serail (El rapte en el serrall) va ser l'òpera que va consolidar Mozart a la cort vienesa. La peça va tenir un gran èxit, i es reconeix com un cant a la llibertat. De fet, la composició de la partitura d'aquesta òpera coincideix amb el moment que Mozart trenca els lligams opressius amb l'arquebisbe Colloredo, de Salzburg. La peça es va estrenar al Burgtheater de Viena, acabat de crear per Josep II. La intenció del monarca era adaptar l'opéra comique francesa a altres produccions pensades per ser interpretades en alemany. En aquesta, Ivor Bolton ha procurat presentar les àries íntegres de la peça. I és que, en un llarg i inusual procés d'assaigs, Mozart va haver de retallar-les, segurament per afavorir les interpretacions dels cantants solistes (que desconeixia en el moment d'escriure la partitura). La funció del 21 d'abril es projectarà a cinemes d'Europa, Amèrica, Àsia i Austràlia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.