Només un 11% dels consumidors coneixen les DO de les Terres de l'Ebre
Així ho constata el baròmetre del clima de confiança del sector agroalimentari a Catalunya
Tot i que la majoria dels consumidors (un 59,5%) entenen que els productes de qualitat siguen lleugerament més cars que la resta, a l'hora d'anar a comprar no se'n recorden de quins són els productes catalans amb DO. Només el vi del Penedès, conegut per un 41% dels consumidors, i l'oli de les Garrigues, que és conegut per un 30% dels catalans, se'n salven. En aquest sentit, el baròmetre de confiança del sector agroalimentari, impulsat per la Fundació Món Rural i el Departament d'Agricultura constata que un 37% dels consumidors entrevistats (s'inclou una mostra de 550 persones) no sap citar cap producte amb segell de qualitat.
En el cas de l'arròs del delta de l'Ebre, una de les principals zones productores de l'Estat, la DO és coneguda per un 11,8% dels consumidors. De fet, el Departament d'Agricultura disposa d'un estudi sobre el grau de coneixement de les marques d'arròs de les cooperatives del Delta, Bayo i Montsià, que només són conegudes per un 4,2% i un 9,6% dels consumidors, respectivament. És per això que tant la Cambra Arrossera del Montsià com Arrossaires del Delta insisteixen en la necessitat de promocionar les seues marques pròpies i reduir la quantitat d'arròs que comercialitzen a l'engròs. En el cas d'Arrossaires estan preparant un projecte amb l'objectiu que a mig termini les seues vendes es concentren en el mercat català. La producció d'arròs de les dues cooperatives és de 80 milions de quilos d'arròs.
Promoció dels productes amb distintiu de qualitat
El director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Joan Gené i el president de la Federació Catalana de Productors d'Aliments de Qualitat (i expresident de la Cambra Arrossera del Montsià), Francesc Reverté van signar ahir un conveni de col·laboració que té com objectiu promocionar i fer difusió dels productes agroalimentaris amb DO i IGP mitjançant la designació d'un dinamitzador. La finalitat és donar a conèixer al major nombre de consumidors possible els productes agroalimentaris catalans amb DO i IGP vinculats al territori, mostrant una imatge de Catalunya com a país d'origen de productes de qualitat. Així es participarà en fires, fòrums, sessions i jornades tant a Catalunya com a l'Estat i la Unió Europea.