Terrassa promou el primer festival de teatre «gore» al carrer i a l'escenari

No hi ha notícies que ningú a Europa hagi fet un festival de teatre amb el terror com a tema. Fins ara, ja que al Centre d'Arts Escèniques de Terrassa (CAET) s'organitza el projecte de Gastón Gore. El gènere, emparentat amb un humor tronat, pretén atraure el públic adolescent. «No ens fa por», diu irònic el regidor de Cultura, Amadeu Aguado.

Pep Pla entén que té sentit el festival de Teatre de Terror (TdT) per posar l'ham a un públic nou, espectadors potencials d'11 a 18 anys per als quals no s'acostuma a pensar en una programació específica. Com a reclam, a més de fer activitats a l'aire lliure de franc, també hi haurà artistes performers que miraran de portar el públic a les actuacions de l'interior de la sala. El director del CAET també alerta que el gènere de terror, molt implantat al cinema però històricament poc vinculat a l'art en directe, «encaixa» en un corrent de la nova creació escènica.

És un programa curt que abasta només dos dies (divendres i dissabte) i que alterna les actuacions al carrer amb les d'escenari. També hi ha tres funcions que no es recomanen a menors de 7 anys. High Strike Theatre convida el públic a entrar a la barraca del terror instal·lada al Raval de Montserrat, on es narrarà la història de dues germanes assassinades fugides d'un manicomi. Le cirque des curiosités, de Makadam Kanibal, proposa una sessió de faquirs un pèl macabra a la plaça Vella. L'última peça amb la recomanació d'edat és la de Max und Moritz, una versió teatralitzada de set narracions sinistres de Wilhelm de Busch, del 1865, duta a escena per Hermanas Trapp a partir d'autòmats i amb música balcànica en directe.

Internacional i local

El director del festival, Gastón Core, que va adonar-se de la capacitat creativa del gènere quan es van congregar un bon grapat d'artistes a Barcelona, té clar que el programa s'ha de vincular amb la ciutat que el fa. Per això, alumnes de l'escola Vilamanyà faran dues sessions de maquillatge per a pares i fills a partir de les cinc de la tarda. També la companyia local 34 passes fa una versió de Les bruixes de Salem. Aquesta obra, juntament la de Max und Moritz i Ruddigore o la nissaga maleïda, són les úniques funcions de pagament (de 3 a 7 euros), el que demostra la voluntat d'arribar al públic jove.

El festival, que es tanca amb una festa amb discjòqueis singulars al local de Papil·les gustatives, també programa una instal·lació artística (a partir de deixalles es construeix un Theremin de so sinistre), a més de mostrar una exposició de treball gràfic de D'Killer Panda i, finalment, Selu Fernández Martín, amb Kanashibari, una demostració de butoh.

El CAET reordena amb el festival de terror el seu calendari: la dansa a l'octubre, el del terror al maig i el de teatre al carrer per sant Pere. El CAET no abandona la nova creació escènica, ja que s'està gestant el programa Germen TNT, amb el qual es permetran residències a companyies de franc. Un grup assessor decidirà quines obres es programen al Fàbrica TNT i els seleccionats cobraran la funció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.