Serveis

Les vies del nou tram de l'L2 fins al Centre de Badalona s'han de refer a causa d'un error

La Generalitat assegura que la incidència no farà endarrerir la posada en marxa de la nova estació, prevista per l'estiu

Les màquines que han tornat al carrer de Francesc Macià evidencien el treball que es duu a terme al subsòl, a l'espai on durant més de quatre anys s'ha estat construint el túnel que ha de servir per fer arribar l'L2 del metro fins al centre de la ciutat, a l'espai de l'Illa Central, que està previst que passi a anomenar-se plaça de Pompeu Fabra. El mateix secretari de mobilitat de la Generalitat va admetre ahir que els operaris de l'empresa responsable de les obres treballen per corregir un error en la instal·lació de les vies. Segons Nadal, el grau d'inclinació dels rails no era l'adequat i s'han hagut de treure per tornar-los a col·locar de manera correcta. Nadal va assegurar que s'hi estava treballant i que en cap cas afectaria els terminis previstos per a la inauguració de la nova estació de Badalona-Pompeu Fabra. De tota manera, el secretari de Mobilitat no va voler concretar la data exacta de posada en funcionament del nou tram de l'L2 i es va limitar a repetir el que ja havia dit en ocasions anteriors, que la inauguració es faria durant aquest estiu. L'única cosa que va afegir va ser que la data triada seria amb tota seguretat «abans de l'11 de setembre». Nadal va destacar la posada en marxa d'aquesta nova estació, la quarta que s'inaugurarà a Badalona aquest any: «Amb aquest estació, en només un any haurem doblat el nombre de parades de metro que tenia Badalona fins ara.»

Sobre la possibilitat que l'L2 s'allargui més enllà de la nova estació, l'alcalde de Badalona, Jordi Serra, va recordar que no està previst al pla director d'infraestructures, tot i que en un passat s'havia plantejat la possibilitat de fer arribar la línia fins al barri de Canyadó. «La sensatesa ens diu que aquesta línia no s'ha de perllongar», va explicar Serra, que va adduir a les dificultats tècniques que han aparegut en aquest tram, que amb només 800 metres ha topat amb tota mena de problemes que han fet que s'endarrerissin els treballs i s'incrementés el pressupost inicial, com va reconèixer el mateix alcalde. El fet que a l'Illa Central, on s'està construint la nova estació, s'hagin descobert restes arqueològiques romanes fa pensar que si s'allargués el traçat per la Via Augusta, les troballes podrien ser encara de més envergadura i complicarien seriosament l'obra.

Presenten l'allargament de l'L1 fins a Lloreda i Sant Crist, que encara no té finançament ni terminis d'execució

M.M

L'L1 del metro arribarà fins a Badalona i tindrà dues estacions més, una a Montigalà i una altra a Lloreda i Sant Crist. L'obra té un pressupost de 251 milions d'euros, tal com fixa l'estudi informatiu que ahir van presentar l'alcalde de Badalona, Jordi Serra, i el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal. Durant la presentació, es van donar a conèixer detalls sobre l'obra, com ara la ubicació de les estacions i el traçat del túnel, que inclourà una àrea de tallers i cotxeres. El que no es va aclarir és la data d'inici de les obres, que Nadal va situar, com a mínim, d'aquí a dos anys i mig. Tampoc va aclarir quan es podrà finançar l'obra ja que, tal com va explicar el mateix secretari de Mobilitat, «no es pot predir com evolucionarà la contenció pressupostària amb un horitzó de dos anys i mig». Tot i que l'informe fixa un termini d'execució de les obres de dos anys i mig més, Nadal es va mostrar cautelós també en aquest punt i no va voler donar per fet que les obres puguin estar enllestides en aquest termini de temps.

El que sí que ha començat ja és el procés d'informació pública de l'estudi. Així doncs, tothom que ho vulgui pot presentar al·legacions al projecte. Els ciutadans i les entitats tenen un mes de termini; en el cas de les administracions, el termini s'allarga fins a dos mesos.

L'alcalde de Badalona va destacar la importància que l'arribada del metro s'hagi començat a concretar amb la redacció d'aquest estudi informatiu i va remarcar la importància d'unir els municipis de Badalona i Santa Coloma a través del metro i el reforçament que representa l'arribada d'aquest transport a la zona comercial de Montigalà. «És una bona notícia per Badalona, pels veïns d'aquests barris i per a totes les persones que diàriament es desplacen a aquesta zona», va assegurar Serra.

En una segona fase està previst que l'L1 s'allargui des de l'estació de Lloreda-Sant Crist fins al Centre, on hi haurà el final de l'L2, que d'aquesta manera enllaçarà amb l'L1.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia