Salut

La contraportada

Menjar usant el cap

La dietista Reina García proposa una dieta basada en el consum d'aliments amb un baix índex de glucèmia. Autora del llibre ‘La dieta Smart'

Smart és intel·ligència en anglès. I aquest és el principi que regeix la dieta que promou la metgessa nutricionista Reina García, que treballa al centre Dermika de Girona. No és una dieta de les anomenades miraculoses, sinó que està basada en la ingesta d'aliments que tenen un índex glucèmic baix, com ara verdures (crues i cuites), peix blanc i blau, ous, carn blanca i iogurts. S'ha provat científicament que els aliments amb un índex glucèmic alt, com ara el pa i la pasta blancs, l'arròs, les patates (especialment les fregides) i la brioixeria provoquen, primer, una forta pujada de sucre a la sang però, passades una o dues hores, una dràstica baixada seguida d'una intensa sensació de gana. Són aliments que actuen com si es tractés de substàncies addictives. Es tracta de trencar aquest cercle viciós amb la introducció d'aliments que sacien però que no “enganxen”. Són productes que formen part de la dieta mediterrània tradicional i, per tant, a l'abast de tothom i de totes les butxaques. “La meva proposta és, de fet, un nou estil de vida per aconseguir, en una primera etapa, perdre pes d'una manera eficaç i segura; mantenir el pes a llarg termini, millorar el benestar físic i mental i contribuir a un envelliment saludable”, explica la doctora García, especialista en medicina preventiva i salut pública. Un producte clau dins d'aquesta dieta és el iogurt (desnatat), amb un efecte molt important sobre la flora bacteriana, de la qual cal tenir una cura especial. Estudis recents han posat en relleu la relació entre una flora intestinal alterada i el risc d'obesitat. L'oli d'oliva verge (per cuinar i per amanir), la fruita seca i la xocolata negra (ajuda a fer pujar el nivell de serotonina) són alguns dels aliments amb greixos saludables que es troben des de l'inici de la dieta. En canvi, desterra gairebé del tot la carn vermella, el consum de la qual s'ha demostrat que està associat al risc de tenir malalties cardiovasculars i al càncer. “No és una dieta de moda; es basa en l'evidència científica”, afirma.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a