Societat

TRANSPORTS

S'inicia el segon túnel dels FGC a Sabadell

La tuneladora començarà a foradar després que l'obra s'aturés fa un any

La línia es posa en servei el 2016

Aquesta setmana està previst que comencin els treballs de construcció del segon túnel de l'obra de prolongació de la línia dels FGC a Sabadell, segons ha informat la conselleria de Territori i Sostenibilitat. Des de l'octubre ja s'havien fet uns primers treballs per desmuntar i traslladar la tuneladora fins al parc del Nord, des d'on s'ha previst que s'iniciï l'excavació del segon túnel. El projecte va amb retard respecte a les previsions inicials, després que el gener del 2012 es paralitzessin totalment els treballs durant deu mesos per falta de finançament, com també va passar al ramal de Terrassa del que ha de ser el metro del Vallès.

El projecte es va reprendre a la tardor gràcies a l'acord a què es va arribar amb constructores i entitats financeres per pagar les obres en anualitats fins al 2019. En el cas de Sabadell quedaven pendents de pagar 390 milions i, en el de Terrassa, 226 milions. L'entrada en servei de la línia sabadellenca està prevista pel 2016 i suposarà la construcció de 4,4 quilòmetres i quatre noves estacions: Ca n'Oriac, Plaça Espanya, Eix Macià i el trasllat de la de la Rambla.

Ahir mateix l'Entesa per Sabadell, que està a l'oposició, va demanar al nou alcalde, Juan Carlos Sánchez, que es garantís la viabilitat del soterrament del tram entre els barris de Gràcia i Can Feu, que s'ha de finançar amb les plusvàlues urbanístiques que es generin. L'Entesa alerta que està paralitzada la tramitació urbanística del conveni que el juny passat el consistori i la Generalitat van firmar per ampliar el cobriment de la línia en aquest tram no previst inicialment. En aquest acord l'Ajuntament deslliurava el govern d'urbanitzar el passeig i plaça d'Espanya, a canvi que destinessin els 3,3 milions a fer 400 metres més de túnel des de la rambla d'Ibèria fins el castell de Can Feu.

Confusió a Lleida per la reforma del servei d'autobús

Lleida va posar en marxa ahir la reforma de tota la xarxa d'autobusos urbans de la ciutat i amb una gran confusió entre els usuaris pels canvis de rutes, de línies i de parades. L'ajuntament de Lleida i la concessionària Moventis han muntat un ampli dispositiu informatiu i reparteix més de 70.000 fulletons i tríptics amb les nova xarxa d'autobusos. Agents cívics, policia local i tècnics municipals van estar tot el dia informant dels canvis i suportant les protestes, sobretot de la gent gran. Tot i això, de la Paeria es va assegurar que la posada en funcionament dels canvis s'havia executat sense incidències importants.

La reforma elimina i reestructura les línies, que passen de 18 a 10. L'objectiu és reduir despesa, però millorar el servei amb més freqüències de pas i més rapidesa de circulació. A més, es potencien els transbordaments entre les línies dels barris exteriors i les que circulen pel centre ciutat.

j.tort

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.