Societat

Barcelona posa en marxa cinc noves línies de la xarxa ortogonal d'autobusos

Les complicacions de trànsit per la pluja compliquen l'estrena dels nous trajectes

La nova xarxa integrada d'autobusos ja suma deu de les vint-i-vuit línies previstes

La posada en servei de cinc noves línies d'autobús de la xarxa ortogonal ha requerit “un esforç extra a causa de la pluja”, segons ha destacat aquest dilluns Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Les línies H8 (Camp Nou - La Maquinista), H10 (Badal - Olímpic de Badalona), H16 (Paral·lel - Fòrum), V3 (Zona Franca - Can Caralleu) i V17 (Port Vell - Carmel) començat a circular entre les 5h i les 6h del matí, tal com estava previst. També s'ha estrenat la línia d'aportació 143 (La Pau - Sant Adrià).

Però els problemes de trànsit propis d'un dia plujós han obligat el centre de control a adoptar mesures de regulació durant les hores punt amb la finalitat de mantenir els intervals de pas programats, que en aquest tipus de línies se situen entre els 5 i 8 minuts a partir de les 7 del matí i fins a les 9 del vespre.

Les cinc línies que avui han entrat en funcionament se sumen a les altres cinc que es van inaugurar ara fa un any, amb la qual cosa la malla ortogonal que es va començar a implantar el 2012 ja compta amb deu trajectes. Les línies H8, H10 i H16 circularan en sentit horitzontal (Llobregat-Besòs) i la V3 i V17 ho faran en vertical (mar-muntanya). L'entrada en servei de les noves línies ha suposat també la substitució de les línies 15, 28, 43, 44 i 72, així com l'adequació del recorregut de les línies 14, 19, 34, 36, 40 i 41.

Per afavorir la bona marxa de les línies d'altes prestacions s'ha ampliat i millorat els carrils bus, s'ha actuat en la programació semafòrica i s'han habilitat o traslladat 120 parades.

De la seva banda, la nova línia d'aportació 143 (La Pau-Sant Adrià) cobrirà els barris de Barcelona i Sant Adrià de Besòs, que deixa de cobrir la línia 43.

En el marc d'una campanya informativa iniciada fa dues setmanes, des d'avui i fins dilluns que ve 25 de novembre, a les hores de major afluència, més de 200 informadors que expliquen a peu de carrer els canvis als usuaris, que inclouen la supressió de línies i la modificació de parades. També s'han utilitzat altres canals de difusió com cartells, fullets, banderoles i la pàgina web.

La reformulació de la xarxa d'autobusos de Barcelona es va posar en marxa a l'octubre del 2012 amb la implantació de cinc línies (D20, H6, H12, V7 i V21).

Amb Xarxa Bus es posaran en marxa un total de 17 línies verticals, que uniran el mar i la muntanya; 8 línies horitzontals, que discorreran entre els rius Besòs i Llobregat, i tres que travessaran la ciutat en diagonal.

La implantació de les cinc noves línies, que sumen 233 parades, comporta una inversió de 2 milions d'euros i es durà a terme amb 91 vehicles estàndards i articulats, propulsats amb un motor de gas comprimit, de baixes emissions, o bé amb motor dièsel, equipat amb filtres d'eliminació d'òxids de nitrogen i de partícules.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.