Infraestructures

Els alcaldes del PSC diuen que se'ls ha acabat la paciència amb l'N-II

Exigeixen a l'Estat que reprengui totes les obres que estan a mig fer, i que acceleri la resta

Set representants locals han signat un manifest de protesta

La situació en què es troben els diferents trams en obres de l'N-II ha mobilitzat els representants locals del PSC, que ahir van presentar un manifest en què protesten per l'estat de la carretera. L'han firmat Narcís Casassa, alcalde de Sant Julià de Ramis; Martí Nogué, de Sils; Anna Pagans, de Girona; Ruth Rosique, de Vidreres; Alfons Soms, de Maçanet; Consol Cantenys, de Vilafant i presidenta del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, i Jordi Gironès, president del Consell Comarcal de la Selva.

En el text recorden com l'inici de les obres de desdoblament entre Fornells i Riudellots el 2004 “obria la porta a la il·lusió per resoldre una llarga reivindicació”. Amb l'anunci de Blanco i la resta de trams aturats, però, manifesten: “Volem expressar la nostra preocupació perquè la situació de deixadesa ofereix un paisatge degradat i desolador, que perjudica encara més el nostre territori i és un perill per les persones que hi transiten diàriament”. Els alcaldes destaquen la importància estratègica de la via per a l'economia gironina, i també com a connexió amb Europa. Per això demanen que el desdoblament de la carretera “sigui prioritari pel govern de l'Estat”, i reprengui tots els trams com més aviat millor i posi a licitació també amb urgència el tram entre Tordera i Maçanet. A més, s'insta l'Estat a garantir la seguretat de la via mentre no es reprenen les obres.

Fora del manifest, els alcaldes que el van presentar ahir a la seu del PSC van ser més contundents. Fins i tot, Gironès va definir el manifest com a “moderat”, però que deixa clar el malestar general. Cantenys va dir que, per exemple a la Jonquera, tant l'N-II com l'AP-7 estan saturades, “i l'obra no es pot parar així com així”. Nogué va donar aquest any com a termini perquè es torni a treballar a la Selva –“m'ho vaig creure, i m'ho vull creure”, va dir–, mentre que Casassa va afegir: “Tots som conscients de la situació econòmica, però l'N-II ha de ser urgent i fa anys que hauria d'estar en funcionament”.

LES FRASES

Cal passar d'una vegada de les paraules als fets, que ho facin com vulguin però que ho facin ara
Narcís Casassa
alcalde de sant julià de ramis
El tema comença a ser avorrit, i quan veus la part sud empantanegada, la imatge és penosa
Jordi Gironès
president del consell comarcal de la selva

Les entitats ecologistes volen una sola via

Una trentena d'entitats i plataformes ecologistes catalanes han elaborat un manifest titulat L'A7, o la colonització de Catalunya, en què protesten per la duplicació viària que s'està produint al corredor mediterrani, cosa que defineixen com “una obsessió anòmala en el marc europeu”. Entre les entitats hi ha l'Associació de Naturalistes de Girona, la Iaeden, Naturalistes de la Selva i l'Alt Maresme, SOS Empordanet o Gent pel Territori, del Baix Empordà. Amb el manifest conjunt, sol·liciten que es millori l'eficiència en les infraestructures ja existents i les que s'hagin d'executar en un futur, posant com a principal exemple l'autopista AP-7 i l'autovia paral·lela A7 i A2. Defineixen aquesta situació com “una aberració depredadora del territori, malgastadora dels migrats recursos públics”, i reclamen més inversió en ferrocarril per promoure un model de mobilitat basat més en el transport públic. Reclamen que aquesta “racionalització” de les infraestructures es basi en l'aplicació de l'eurovinyeta, una taxa que s'ha plantejat des de la Unió Europea adreçada al transport de mercaderies de llarg recorregut, i així no haver de diferenciar autopistes i vies lliures de pagament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.