Salut

Proposen a la Xarxa Santa Tecla ser en el futur gran parc sanitari

Salut li ofereix 20.000 metres quadrats a l'entorn del Joan XXIII perquè hi traslladi l'hospital de la rambla Vella

La idea és agrupar els serveis dels tres proveïdors sanitaris de la ciutat

El futur hospital de Santa Tecla podria emplaçar-se al costat del Joan XXIII. Així, s'aconseguiria concentrar tots els proveïdors sanitaris i formar un gran parc a la ciutat. Ahir, la consellera de Salut, Marina Geli, aprofitant una visita a les obres de les noves urgències del Joan XXIII, va anunciar que han ofert a la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla uns terrenys annexos a l'actual Joan XXIII d'aproximadament 20.000 metres quadrats, propietat del Ministeri de Treball –tot el parc sanitari en tindria uns 50.000–, perquè s'estudiï la proposta d'emplaçament. “Volem fer una aliança per crear un gran parc sanitari on estiguin concentrats tots els serveis hospitalaris”, va subratllar la responsable sanitària del govern.

La proposta és fruit de les gestions fetes per la comissió de proveïdors sanitaris del Camp de Tarragona, que treballa per crear una aliança estratègica, “ja sigui a través d'un consorci o a través d'una corporació” –va reiterar la consellera–, de la qual formin part l'hospital Joan XXIII, l'atenció primària del Joan XXIII, l'hospital de Santa Tecla, el centre sociosanitari i la Xarxa de Salut Mental amb el Pere Mata de Reus. Segons Geli, atesa la conjuntura econòmica irregular, “la concentració i les aliances permetrien aconseguir una economia d'escala, i en aquest moment això resultaria bàsic”. La Xarxa Santa Tecla va evitar fer cap pronunciament sobre la proposta d'emplaçament del futur hospital.

Ballesteros ja ho havia dit

La idea de configurar un gran parc sanitari a Tarragona, ja l'havia proposat l'alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros, en una reunió en el marc d'una de les trobades del cicle Creem opinió, que impulsa l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Tarragona. Ahir, després que Geli fes públic l'oferiment als responsables de la Xarxa Santa Tecla, va reiterar que es tracta d'una acció estratègica: “Val la pena convidar tots els proveïdors sanitaris [el GIPS (Gestió i Prestació de Serveis de Salut), la Xarxa Santa Tecla i el Joan XXIII] a entrar en un gran parc sanitari que faci que es complementin; tot i això, respectarem la decisió i la posició que prenguin des de Santa Tecla”. “És important que els proveïdors d'aquests serveis tinguin una visió conjunta, coordinada i complementària”. L'alcalde es va mostrar convençut que el projecte és “una gran ocasió” i va dir que, tot i que encara s'han d'ajustar moltes xifres, es farà.

Millora urbanística

Ballesteros va fer un petit esbós del que serà el futur parc sanitari, que inclourà una gran rambla que servirà d'eix vertebrador. A més de destacar que es tracta d'una zona perfectament comunicada, va explicar que tots els supòsits ja estan previstos en el POUM, però que, fins i tot, també es preveuen en l'actual pla general.

LA XIFRA

20.000
metres quadrats
és la superfície dels terrenys que s'han ofert a la Xarxa Santa Tecla perquè hi construeixi el nou hospital

LA FRASE

S'hauran de vèncer resistències històriques perquè hi ha voluntat de totes les parts
Josep F. Ballesteros
ALCALDE DE TARRAGONA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.