Successos

trànsit

Trànsit veu imprescindible el desdoblament de l'N-II per reduir l'accidentalitat

El director de l'ens denuncia que les comarques gironines tenen un dèficit en infraestructures

Fa un balanç positiu de la reducció de les morts en carretera

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, acompanyat del director dels serveis territorials del Departament d'Interior a Girona, Albert Ballesta, va fer ahir un balanç positiu de la reducció de la mortalitat registrada en zona interurbana a la demarcació de Girona el 2013 respecte del 2012. Segons dades del SCT, entre l'1 de gener i el 31 de desembre del 2013 a la xarxa viària interurbana de les comarques gironines hi ha hagut 31 accidents mortals, en què han perdut la vida 35 persones.

Descens del 16,67%

La xifra representa un decrement de les víctimes mortals del 16,67% respecte de l'any anterior, en què van morir 42 persones. En aquest sentit, cal recordar que el SCT computa com a víctimes d'accident de trànsit totes les persones que han mort durant les primeres 24 hores després de l'accident.

En aquest sentit, Ballesta va assegurar que el desdoblament de vies d'alta densitat de trànsit com són l'AP-7 i l'eix transversal han permès reduir dràsticament l'accidentalitat en aquestes vies. El cert és que les xifres demostren que durant el 2013 només s'ha registrat un accident mortal a l'autopista i cap ni un a la
C-25, quan el 2012 n'hi va haver 10. Tant Ballesta com Isern van insistir ahir que si l'N-II estigués desdoblada, l'accidentalitat en aquesta via també es reduiria dràsticament. És per això que veuen “absolutament imprescindible” el desdoblament dels trams pendents d'aquesta via perquè sigui una de les “més segures”. El director d'Interior a les comarques gironines va recordar que des de la prohibició de la circulació de camions de gran tonatge per l'N-II s'ha reduït més de la meitat la sinistralitat en un any. Fins a l'abril –abans de la mesura– es van produir cinc accidents mortals; posteriorment n'hi va haver dos més.

En la mateixa línia va continuar, en el seu torn de paraula, Isern, que hi va afegir que a les comarques gironines s'hi registra de mitjana una densitat de trànsit 2,5 vegades més elevada que la mitjana a les carreteres de l'Estat, i 3 vegades més que la mitjana europea. “En resum, hi ha més cotxes en menys carreteres”, assegura el director del SCT.

Més psicofàrmacs

D'altra banda, ahir durant la roda de premsa també es va destacar que des del 2012 s'ha detectat un increment del nombre de víctimes mortals en carretera que havien pres psicofàrmacs durant la conducció. De moment, la SCT no té les dades definitives del 2013, però els casos del 2012 ja doblen els del 2011. Si el 2011 un 5,8% dels conductors morts havien pres psicofàrmacs, el 2012 aquesta xifra va augmentar fins a arribar a un 11,6%.

El radar Llagostera-Cassà, a punt

El director del SCT va avançar ahir també que el nou radar per tram que se situarà a la C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera, està previst que s'instal·li abans del 31 de març. L'empresa adjudicatària ja té el permís per començar les obres, i, per tant, només falta que comencin els treballs. Aquest lector de matrícules no servirà només per multar els que superin el límit de velocitat, sinó per sancionar, també a partir d'avui, els conductors que no hagin passat la inspecció tècnica de vehicles (ITV). Fins ara, el SCT utilitzava els lectors de matrícula de tot Catalunya per detectar i avisar per carta els conductors que no tenien la inspecció al dia, però ara ja comportarà una sanció econòmica de 200 a 500 euros. Durant el 2013, el SCT va enviar unes 500.000 cartes informatives a conductors que no l'havien passada. En total hi ha 18 lectors de matrícules instal·lats a les carreteres catalanes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia