Política

Insten a fer més recerques en català a internet

Destaquen que és igual d'important augmentar la demanda que l'oferta

La salut del català a internet –on és la vuitena llengua en penetració– depèn no només del fet que hi hagi molta oferta en la nostra llengua, sinó també que hi hagi demanda, perquè així els cercadors destacaran els webs en català. És un peix que es mossega la cua. Aquest és un dels missatges que es va trametre ahir a la taula rodona El català a internet i estratègies per posicionar els continguts en català, celebrada a la sala d'assaig de l'Auditori en el marc de les Jornades Catalunya, Llibertat i Dignitat. Santi Ribera, de la Fundació.cat, va explicar que molta gent no té “l'actitud de cercar els continguts en català” en els cercadors –només el 36,8% de les cerques que es fan a Catalunya són en català, contra el 52% en castellà– perquè “té la sensació que buscant en castellà o anglès es trobaran més resultats” i això els cercadors ho detecten i ho tenen en compte a l'hora de posicionar els resultats. “Com més cerques en català fem, més resultats en català sortiran i més incentius hi haurà perquè la gent faci els webs en català”, va resumir. Per això va concloure que “tant important és fer continguts en català com sensibilitzar els usuaris a fer cerques en català”. També Xavier Viguer, de Posicionamentweb.cat, va destacar la importància d'“educar la gent” tant perquè creï continguts com a l'hora de fer cerques. D'altra banda, va remarcar que “el 98% del trànsit mundial passa per Google” i que, com que els cercadors funcionen amb algoritmes, si s'optimitzen bé els web es poden posicionar bé en les cerques.

El “.cat”, una història d'èxit amb camí encara

Santi Ribera, de la Fundació.cat, va dir que el ”.cat” és una història d'èxit quant a creixement, ja que en vuit anys ha arribat ja als 76.000 registres. Tot i ser el domini que més va créixer l'any passat a l'Estat (16%), representa encara només l'11% dels webs de Catalunya, molt lluny del “.es” (41%) i del “.com” (37%). “La nostra ambició és que sigui el primer del país, no per un tema d'identitat, sinó per normalitat”, va dir Ribera, que va destacar que hi ha molts webs en català i dominis “.es” i “.com” perquè es van fer fa temps. També va destacar que el “.cat” va ser el primer domini al món que va representar una llengua i una cultura i que ha servit d'exemple i aviat en sortiran d'altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia