Opinió

l'entrevista

“L'onada del web 3.0 encara serà més bèstia”

L'entrevista sortirà al diari i també al web. Serà una entrevista 2.0?

Només pel fet de ser a internet no seria 2.0. Per ser-ho, ha de tenir els elements característics: la bidireccionalitat, o sigui has de deixar que la gent pugui dir el que li sembla, i hauria d'interactuar amb més eines, a banda de publicar-la al teu perfil i al del diari a les xarxes socials.

Som ara de ple en el concepte 2.0?

Hi ha de tot. Des de persones o empreses que s'inicien a d'altres que tot just són 1.0 [amb presència a la xarxa] i d'altres avancen ràpidament amb l'esperit 2.0 per interactuar amb els usuaris i clients.

Quin sector està més endavant?

El turístic, per exemple, i sobretot l'hoteler, està passant al 2.0, però tot la part del turisme rural encara està a l'1.0.

Si Zara ja és a internet com a botiga significa que els temps estan canviant?

I tant! Ens sembla que el concepte 2.0 és una moda i no és cert. Està canviant radicalment la manera de fer i relacionar-se amb els clients i ens hem d'anar adequant al canvi. I el canvi encara serà més gran quan s'apliqui el web 3.0, que és el que es treballa ara a nivell de desenvolupament. La següent onada encara serà més bèstia i no hi ha marxa enrere.

Concepte 3.0. Expliqui-m'ho, que si no...

Tracta sobre més intel·ligència a la xarxa, aplicacions informàtiques que s'entenen perfectament entre elles perquè parlen el mateix llenguatge –és el que s'anomena el web semàntic, que ja havia de ser el 2.0 però no es va acabar de desenvolupar bé– i tots els temes relacionat amb la realitat augmentada i lligar dos mons com el virtual i el real, i que els puguis veure en un mateix moment.

La realitat augmentada ja s'aplica als mòbils d'última generació.

Sí, cert. Però també tots podrem dur unes ulleres on tindrem connexió a internet i anant pel carrer podrem estar mirant la pròpia realitat i, a través de les ulleres, una altra de molt diferent.

L'any 2020 tots amb ulleres digitals?

No, no. En el 2015! [riu] La Lara Croft, a Tomb Raider 2, ja duia ulleres d'aquestes. I molts militars i guardes de seguretat d'elit ja porten aquestes ulleres, i per la pantalla van rebent tota la informació.

Un perfil social ha de ser autèntic?

I tant! La base del 2.0 és la transparència. Les parets són transparents, totes!

Encara costa trencar aquests vincles.

Sí, sobretot a les empreses que són hermètiques en aquest sentit i no s'adonen que si no ho fan elles des del departament corresponent, ho farà un empleat seu.

I després? Què passa?

Doncs que hi ha empreses que diuen: “Jo no sóc a Linkedin”. Mentida! Busca la teva empresa a Linkedin i la trobaràs. Veuràs que hi ets perquè hi haurà un treballador teu que haurà donat d'alta la companyia. I això és un error estratègic perquè s'ha de fer ben fet a nivell corporatiu.

Una vegada fet el pas, cal tenir clara la vocació de ser-hi i un objectiu?

Això passa sovint, sobretot, entre la gent que està més deslligada d'internet. Fa el pas perquè ser a les xarxes socials veu que toca o està de moda, però no té sentit ser-hi sense una idea clara i efectiva.

Quin missatge li agrada transmetre?

La tecnologia no fa por, hi és per posar-nos les coses fàcils, per ajudar-nos i que mai no tinguem por de provar nous reptes.

Persones i marques que li agraden?

Persones com Enrique Dans i Andreu Buenafuente s'han sabut posicionar molt bé. I com a marca, trio Special K.

I cap a on ens porta aquest món TIC?

Cap a una societat connectada. Malgrat fa anys que treballo en xarxes i més de 15 a internet, segueixo pensant que voldria estar connectada tot el dia. Sóc una mica radical i mig en broma sempre dic que si hi hagués una connexió directa a internet al cap, seria capaç d'acceptar-la.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.