societat
Xque aparca des d'avui l'històric Kratter's d'Olot
La polèmica discoteca de Calella reneix a la capital garrotxina tres anys després del seu tancament
D'aquí a uns mesos, destinarà un espai a un ambient amb música més comercial
La històrica discoteca Kratter's d'Olot desapareix després de més de trenta anys, però l'establiment continua obert a partir d'avui sota la, a vegades, polèmica marca d'oci nocturn Xque, i després d'anys d'especulacions sobre el seu tancament, la reurbanització del sector i fins i tot sobre la construcció de la mesquita més gran de Catalunya. Xque obre avui sota la direcció dels continuadors de la discoteca de Calella de Palafrugell que entre el 1992 i el 2007 es va convertir en un refent de la música màquina i hardtrance i amb una festa amb el protagonisme del Dj Juan Cruz i d'un espectacle amb gravacions de DVD. L'empresa, però, no ha fet públics encara els noms dels quatre discjòqueis residents.
Durant els dos o tres primers mesos, Xque funcionarà amb aquesta sola marca, però, després, té previst adequar amb entrada pròpia una de les altres dues sales que hi ha a la discoteca per oferir música més comercial. Per això, a la façana de l'edifici que dóna a l'avinguda de les Tries al costat del nom Xque s'hi manté el rostre que com a logo acompanyava el nom de Kratter's. Segurament, el nom de la nova sala serà la New Kratter's.
Un dels propietaris de Kratter's, Ricardo Guglielminoti, ha explicat que ells mantenen la marca empresarial i que no han venut la discoteca sinó que l'han llogada. “Que ningú no es preocupi, Olot no es quedarà mai sense disco”, ha dit.
Un portaveu de Xque ha volgut deixar clar que els problemes que s'associen a la marca i al tipus de gent que els agrada la música màquina són totalment falsos i interessats. Segons ell, no és veritat com es va dir que la discoteca quan era a Calella fos objecte d'una batuda antidroga. Segons ell, es tracta d'un tema polític, és a dir, que als polítics i a determinats sectors del món de l'oci els va interessar fer córrer rumors de problemes d'ordre i relacionats amb les drogues sobre la discoteca. També ha negat que perdessin les llicències, sinó que ells no les van renovar per un desacord entre els socis de l'empresa i perquè no tenien discjòqueis.
Màquina total
Xque es va obrir l'any 1992 a Calella i el seu primer Dj resident va ser Oskar Mad. El 95 va començar la seva època més popular, amb la incorporació de Dj Pastis i, un any més tard, de Dj Buerni, que van formar una parella mítica de la música màquina. Xque va arribar a fer produccions pròpies i a tenir el seu segell discogràfic, Xque Records. Després de 15 anys, l'establiment va tacar les portes.