Empreses

Emprenedors

Especialistes a vendre esports

David Martín comanda Tradeinn, que en només dos anys preveu facturar 7 milions

L'empresa espera créixer els pròxims anys en altres sectors especialitzats

David Martín només té 32 anys, però aquest gironí és tot un veterà del comerç electrònic. Amb només 20 anys va començar a treballar a IntercomGI, una de les principals empreses de desenvolupament de projectes d'internet, hostatjament i consultoria web. Durant set anys en va ser el director tècnic, cosa que el va portar a desenvolupar més de 500 projectes de comerç electrònic de tota mena. Amb l'experiència acumulada, el 2005 cofunda Eurekakids.net. En dos anys van aconseguir que l'empresa facturés 1,5 milions d'euros i la companyia va passar de tenir dues botigues físiques a tenir-ne 50. El 2008, aquest emprenedor inquiet es converteix en l'accionista de referència i director general de la botiga de venda en línia de productes de submarinisme Scubastore.com, una empresa que, segons explica, «feia anys que funcionava però estava estancada en una facturació d'un milió d'euros». L'empresa havia arrencat amb el mig milió d'euros que li va proporcionar una empresa de capital risc (que actualment ja ha començat el procés de desinversió) i una botiga de submarinisme d'un familiar. L'any següent de ser-hi ell, la firma passa a facturar quatre milions i la previsió d'aquest 2010 és que la facturació arribi als set.

Com s'ha produït aquest creixement tan espectacular? Doncs, perquè el que va començant sent una botiga de submarinisme en línia s'ha reconvertit en part d'un complex que agrupa cinc comerços en línia i que porta per nom Tradeinn. Sota el nom d'aquesta marca (amb web corporativa pròpia) s'hi aixopluguen les botigues en línia Diveinn.com (que és la successora de Scubastore); Trekkinn.com, d'articles de muntanya i senderisme; Bikeinn.com, de material de ciclisme;Smashinn.com, que ven material per a tennis i pàdel, i Snowinn.com, especialitzada en material d'esquí.

El grup té més de 90.000 clients, té en estoc més de 14.000 referències i distribueix més de 150 marques de productes d'alt nivell. Les botigues estan en set idiomes i venen els productes a l'Estat espanyol, França, Itàlia, Alemanya, Escandinàvia, el Regne Unit, els Estats Units, Austràlia, Japó, Suïssa i Sud-àfrica, entre altres. Ara com ara, segons explica David Martín, França ja s'ha convertit en el primer mercat de la seva companyia (amb un 12% sobre el total de les vendes), mentre que a Espanya hi ven menys d'un 10% del total. D'aquestes vendes espanyoles, un 50% s'han d'adjudicar a Catalunya, on l'empresa disposa d'un magatzem de més de 10.000 metres quadrats, on a banda de tenir-hi els seus productes, hi té una botiga física. Martín avança que, aviat, podria canviar d'emplaçament i ampliar aquest negoci.

CLASSE MITJANA-ALTA.

Qui esperi trobar en Tradeinn un Decathlon en línia s'equivoca. Les botigues de Martín venen productes molt especialitzats amb preus alts, adreçats a un públic de classe mitjana-alta. Els usuaris dels seus webs tenen entre 20 i 40 anys i poder adquisitiu. David Martín, però, no s'està de reconèixer el mèrit de la marca francesa, que, segons diu, “ha contribuït a socialitzar l'esport: ha fet que molta gent que abans no practicava esport s'interessi per algun i ho ha fet a uns preus molt competitius”. Manté que no són competència: “Una persona que ha començat amb un producte d'una de les marques pròpies de Decathlon, si ha progressat en l'esport que practica, en sis mesos vindrà a comprar a les nostres botigues, perquè veurà que necessita un producte de més qualitat”.

Amb vista al futur, Tradeinn té previst augmentar la quota de mercat i potenciar altres especialitats, entre les quals hi ha el golf i la natació. De fet, ho tenen fàcil, perquè només han d'aprofitar les plataformes logístiques i de distribució actuals -DHL i Seur- per difondre nous productes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a